“Fantastisk mat”

20:00
Rankad som nr 12 av 354 Restauranger i Helsingborg
Kök: Koreanskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: Restaurang Koreana invigdes sommaren 2006. Koreana är en av få koreanska restauranger i Sverige och erbjuder god mat gjord på färska råvaror. Här finns rätter som väcker dina smaklökar, upplev smakerna från den koreanska grillen eller den välsmakande och mättande Bi Bim Bap. Koreana erbjuder flera varierande rätter från det koreanska köket, den mest kända är nationalrätten kimchi och är mycket väluppskattad. Välkommen och njut av det koreanska köket i en trevlig värmande miljö.
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Väldigt trevligt! Mycket god mat och fantastiskt bemötande. Skulle 100% rekommendera till andra. Det blir nog ett återbesök nästa gång man är i Helsingborg!

Datum för besöket: augusti 2022
Tack 755sagah
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Hej!
Vad kul att höra. Det glädjer oss att du delar med dig av din erfarenhet av oss! Varmt välkomna åter, och ha en fantastisk helg!
Mvh, Koreana

Mycket omtänksam tjej som skötte serveringen. Även om det inte fanns på menyn fick fick soppa som förrätt och the efter utan extra kostnad.

Datum för besöket: juli 2022
Tack Fredrik I
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej Yum!
Tusen tack för ditt omdöme, det glädjeross att du är nöjd med din upplevelse hoss oss. Vi önskar en riktig fin sommar och välkommen åter!
Mvh, Vivi

Omdömet skrevs 10 april 2022

Hade höga förväntningar efter att ha läst tidigare omdömen på tripadvisor. Blev något besviken. Inget fel på maten men den mat jag ätit i Korea är betydligt mer smakrik. Det här påminde mer om kinesisk, ganska smaklös, mat.

Tack 810suan
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade 27 maj 2022

Hej,
Tack för din recension. Jag har informerat köket och vi kommer absolut ta med oss det inför framtiden. Hoppas ni har en trevlig helg! : )
Hälsnignar, Vivi

Omdömet skrevs 9 april 2022

Fantastisk restaurant med god mat och jättetrevlig personal. En evig favorit när jag är i staden.
Testa bulgogin om du inte gillar starka rätter, den klarar de flesta.

Tack Petterwass
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade 27 maj 2022

Hej,
Tusen tack för fem stjärnor. Det gläder oss så mycket att du är nöjd med upplevelsen hos oss. Ha en riktig fin helg!
Hälsningar, Vivi

Omdömet skrevs 2 april 2022

Supergod mat, barnen älskade det! Mycket trevlig personal och mysig atmosfär. Första men inte sista gången för oss!

Tack lejlak2018
Vivi H., Ägare på Koreana , svarade på det här omdömetSvarade 2 april 2022

Hejsan!
Det är så trevligt att höra att ni är nöjda med vår mat och service! Vi är också såååå glada :)
Ni är varmt välkomna åter och jag önskar er en riktigt fin helg!
Hälsningar, Vivi

Resenärer som tittade på Koreana tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Koreana ? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.