“Vår favorit lika god vid hemkörning!”
Omdöme om Koreana

Koreana
Boka bord
tis 24/11
20:00
Rankad som nr 13 av 331 Restauranger i Helsingborg
Kök: Koreanskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: Restaurang Koreana invigdes sommaren 2006. Koreana är en av få koreanska restauranger i Sverige och erbjuder god mat gjord på färska råvaror. Här finns rätter som väcker dina smaklökar, upplev smakerna från den koreanska grillen eller den välsmakande och mättande Bi Bim Bap. Koreana erbjuder flera varierande rätter från det koreanska köket, den mest kända är nationalrätten kimchi och är mycket väluppskattad. Välkommen och njut av det koreanska köket i en trevlig värmande miljö.
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

1-2 gånger styr vi stegen till Koreana för att njuta av Koreana Special. Varit tveksamma om det blir samma smakupplevelse på hemmaplan men nu testade vi.
Två i familjen åt: Bi Bim Bap: Kokt ris med strimlat biffkött, grönsaker och ägg (170kr).
Två testade: Koreana Special: Grillad biff, fläsk, kyckling, räkor, lax & bläckfisk + 5-6 tillbehör (435kr/två p.).
Det blev samma goda och smakrika matupplevelse. Fräscha råvaror. Bra förpackat. Koreana svarade själv för punktlig och fri hemkörning.

Datum för besöket: november 2020
Tack RHOLMO
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Så nice att höra det, tack så mycket! Ni är så hjärtligt välkomna :)
Mvh, Vivi

Omdömet skrevs 27 september 2020 från mobil enhet

En liten trevlig restaurang med jättegod mat och trevlig service. Kan rekommenderas trots att ett högljutt sällskap gjorde att vi i likhet med många andra inte satt kvar lika länge som vi tänkt. Vi hade helt enkelt lite otur.

Datum för besöket: september 2020
Tack stefans813
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade 29 september 2020

Hej Stefan, tack att ni besökte oss och gillar vår mat. Ja, det var lite otur att det var högljutt, det händer väldigt sällan hos oss. Jag tycker att det är jättesynd att ni inte stannade länge men jag förstår helt :) Varmt välkomna åter någon annan gång, allt gott! //Vivi

Omdömet skrevs 6 augusti 2020 från mobil enhet

Mycket god vällagad koreansk mat.Trevlig personal. Bra service . Centralt. Uteservering. Bra läge utmed gatan

Datum för besöket: augusti 2020
Tack EvaBlackas
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2020

Tack och trevlig helg på er!

Omdömet skrevs 31 juli 2020 från mobil enhet

Beställde mat från grillen och fick in koreans bbq, med en massa tillbehör och ris för 200 SEK. Bra personal som var på tårna och engagerade i sitt arbete. En bra restaurang helt enkelt.

Datum för besöket: juli 2020
Tack Gustaven250
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade 1 augusti 2020

Tackar och trevlig sommar!

Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Jättegod mat, verkligen. Bara färska varor. Hyffsad service med tanke på corona (personalen talade/förstod Svenska).

Maten får 9.5/10. Dyrt? Nja.. mer än mcdonalds - ja. Men så är det med kvalité

Datum för besöket: juli 2020
Tack I3768VSmariab
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2020

Tack för fina ord, vi är så glada att ni tycker om vår mat, ha det så fint där!

Resenärer som tittade på Koreana tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Koreana? Berätta vad du tyckte!