“En liten trevlig restaurang”
Omdöme om Koreana

Koreana
Boka bord
lör 24/10
20:00
Rankad som nr 12 av 342 Restauranger i Helsingborg
Kök: Koreanskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: Restaurang Koreana invigdes sommaren 2006. Koreana är en av få koreanska restauranger i Sverige och erbjuder god mat gjord på färska råvaror. Här finns rätter som väcker dina smaklökar, upplev smakerna från den koreanska grillen eller den välsmakande och mättande Bi Bim Bap. Koreana erbjuder flera varierande rätter från det koreanska köket, den mest kända är nationalrätten kimchi och är mycket väluppskattad. Välkommen och njut av det koreanska köket i en trevlig värmande miljö.

En liten trevlig restaurang med jättegod mat och trevlig service. Kan rekommenderas trots att ett högljutt sällskap gjorde att vi i likhet med många andra inte satt kvar lika länge som vi tänkt. Vi hade helt enkelt lite otur.

Datum för besöket: september 2020
Tack stefans813
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej Stefan, tack att ni besökte oss och gillar vår mat. Ja, det var lite otur att det var högljutt, det händer väldigt sällan hos oss. Jag tycker att det är jättesynd att ni inte stannade länge men jag förstår helt :) Varmt välkomna åter någon annan gång, allt gott! //Vivi

Omdömet skrevs 6 augusti 2020 från mobil enhet

Mycket god vällagad koreansk mat.Trevlig personal. Bra service . Centralt. Uteservering. Bra läge utmed gatan

Datum för besöket: augusti 2020
Tack EvaBlackas
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2020

Tack och trevlig helg på er!

Omdömet skrevs 31 juli 2020 från mobil enhet

Beställde mat från grillen och fick in koreans bbq, med en massa tillbehör och ris för 200 SEK. Bra personal som var på tårna och engagerade i sitt arbete. En bra restaurang helt enkelt.

Tack Gustaven250
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade 1 augusti 2020

Tackar och trevlig sommar!

Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Jättegod mat, verkligen. Bara färska varor. Hyffsad service med tanke på corona (personalen talade/förstod Svenska).

Maten får 9.5/10. Dyrt? Nja.. mer än mcdonalds - ja. Men så är det med kvalité

Tack I3768VSmariab
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2020

Tack för fina ord, vi är så glada att ni tycker om vår mat, ha det så fint där!

Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Varje gång är ännu en fantastisk matupplevelse. Vällagad genuin koreansk mat. Maten är magiskt god. Personalen är fantastiskt service minded. Orkar man inte äta upp får man utan problem ta med sig resterna hem.

Tack MammaMiaeb
vivi_koreana, Ägare på Koreana, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2020

Tack och ni är så välkomna:)

Resenärer som tittade på Koreana tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Koreana? Berätta vad du tyckte!