Tripadvisor

Kök: Koreanskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 5 januari 2020 från mobil enhet

Finns mycket positivt att säga om restaurangen: generösa portioner för bra pris, lugn atmosfär och framför allt god koreansk mat med rejäl kryddning.

Datum för besöket: januari 2020
2  Tack Anna24953

Omdömet skrevs 1 januari 2020 från mobil enhet

Vi in i en traditionellt inredd asiatisk restaurang och möts av vänlig/serviceminded personal.
Börjar med Jinro (45kr) som aperitif, god och lite oljig karaktär.
Matvalet är oftast givet = Koreana Special (540kr/2 personer). Ett fat stående på värmeljus är fyllt av lax, räkor, bläckfisk, kyckling, fläsk och biff. Till detta rikligt med tillbehör: Kimchi, rättika, gurka, groddar, salladsblad och ris. Godast är att mixa lite av varje i ett salladsblad och äta för hand - en njutning.
Dryckeslistan är smal, blir Mariestad starköl (62kr). Efterrätt orkar vi absolut inte utan avrundar med en god Cappuccino (30kr).

1  Tack RHOLMO
Omdömet skrevs 19 december 2019 från mobil enhet

Gott, snabbt och mycket. Det perfekta lunchstället.

Finns inte mycket mer att säga, troligtvis bästa restaurangen i Helsingborg

1  Tack secretoooo
Omdömet skrevs 14 december 2019 från mobil enhet

Vi har varit här många gånger och det funkar bra varje gång, glada personal och god mat som passar hela familjen.

Tack vivi_gul
Omdömet skrevs 10 december 2019 från mobil enhet

Vänliga personal med goda mat, ska säkert komma tillbaka igen! Rekommenderas Koreana special för två personer, vår familj gillar också hot beef och bibimbap.

Tack qiuxiag

Resenärer som tittade på Koreana tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Koreana? Berätta vad du tyckte!