Omdömet skrevs 27 januari 2018 från mobil enhet

Jag var i Helsingborg och besökte vänner och familj. Bestämde mig för att boka hotell för att slippa anpassa mig alldeles för mycket av andra.
Träffar en vän på kvällen och går och äter i stan. Tyvärr spiller jag mat på min tröja. Ska gå in på hotellet och byta. Då tillåter inte killen i receptionen att min vän hänger med upp i 5 minuter så att jag kan byta tröja och säger ”detta är inget scandic. Tyvärr”. Kändes lite wannabe. Man kan ha ett fint hotell. Men Helsingborg är Helsingborg. Så mycket kan ni inte försöka vara fina i kanten.
Jag föreslog för min vän att vänta i receptionen så länge. Men då blir han utslängd därifrån också!
Herrejisses. När jag checkade ut säger dessutom receptionisten ”Ja Helsing ska ju inte vara ett hotell för alla”. Så märklig sak att säga.
Nej tack. Bor aldrig på Helsing igen.

Bodde här: januari 2018
3  Tack victorn943
Omdömet skrevs 16 oktober 2017 från mobil enhet

Hotellet har ett bra läge, nära Centralstationen, nära färjorna och mitt i city. Incheckning fungerade bra, dock talade personalen enbart engelska vilket kanske kan vålla problem. Fick rum på tredje våningen med fönster i östlig riktning. Tyst och lugnt men ingen vidare utsikt.
Frukosten var sådär, inget större utbud, dessutom var det trångt bland sittplatserna vilket ledde till att gäster satt i receptionen och åt.
Nä, för min del var detta första och sista gången på Helsing.

Bodde här: oktober 2017, reste med vänner
Tack Peter E
Omdömet skrevs 15 oktober 2017 från mobil enhet

Mycket centralt hotell med utmärkt läge. God närande frukost med lite extra. Miljö är lite annorlunda, dock mysig. Hissen är rund med lite karaktär och kräver en fast hand, fungerar helt utmärkt. Rummet rent, dock lite svalt när vi kom, vilket personalen snabbt löste.

Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack Mats B
Omdömet skrevs 27 september 2017 från mobil enhet

Blev uppgraderade till ett de luxe-rum. Nära till allt.. färjorna och torgen med alla fina mysiga barer. Glöm ej att boka bord om ni ska ut och äta på kvällen.
Rummet var väldigt fint och frukosten var bra. Fem stjärnor från oss och vi kommer åter. Parkerade uppe vid kärnan bara att ta trappen ner till hotellet.

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack miia07
Omdömet skrevs 14 augusti 2017

Ett fantastisk hotell med många udda inredningsdetaljer. Man upptäcker nya saker hela tiden. Suverän service från samtlig personal.Rent och snyggt! Finns även tapas restaurang även där suverän service och fantastisk mat! Hotellet ligger mitt i centrum. Kan verkligen rekommendera detta hotellet!

• Bodde här: augusti 2017, reste i arbetet
Tack LotteJ64