1 115 kr
Bli belönad med One Key
1 082 kr
Bli belönad med One Key
Omdömet skrevs 23 augusti 2023

Jätte bra rum som var fräscht. Däremot får gärna receptionisterna öva på sitt bemötande. Vi åkte på en resa som min dotter fått för din funktionsnedsättning och då hade man önskat att hotellet personal inte hade krånglat till saker och ökat mitt barns stress. Visst det var u sommartider men det kan lätt bli fel om man gör fel i receptionen.

Datum för vistelsen: juli 2023
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Tack jernbergjennifer
Omdömet skrevs 22 augusti 2023

Tråkigt bemötande vid incheckning-ett hej och välkommen är en självklarhet tycker vi !! Personalen borde gå en kurs om bemötande av gäster .
Fina rum med utsikt och sängar dock mycket lyhört !! Inte trevligt att höra grannar högt diskutera utseendet, m.m kl . 01 .00 när man vill / behöver sova .
Fin utsikt över Helsingör båtarna , god frukost med trevlig personal .
Svårt att hitta p plats . Tyvärr väljer vi ett annat hotell vid nästa à Helsingborgs besök .

Rumstips: Välj ett annat hotell .
Datum för vistelsen: juli 2023
Tack Inga-lill L
Colin Barry, Guest Services / Front Office på Scandic Oceanhamnen, svarade på det här omdömetSvarade 29 augusti 2023

Hej Inga-Lill,
Tack för din recension och feedback. Det är viktigt för oss så att vi kan förbättra oss. Vi tar åt oss av dina synpunkter och hoppas att nästa gång kan vi visa oss från vår bästa sida.

Hoppas vi ses snart igen!
Hälsningar,
Colin

Omdömet skrevs 20 augusti 2023 från mobil enhet

Fantastiskt läge vid Öresund, du kan nästan 'ta på' sjöfarten som passerar utanför hotellrummets (ljudisolerade) panoramafönster! Bara fem minuters promenad till stans alla faciliteter via en bro som går direkt till centralstationen. Få P-platser på gatan men nära till P-hus. Hotellets restaurang är fantastiskt bra (testa kummeln - augusti-23!) med lagom utbud och fina råvaror. Rooftop baren på 13:e (!) våningen erbjuder en 360 graders utsikt med gamla Helsingborg åt ena hållet, Helsingör och Själlandskusten åt andra. Engagerade, kunniga och vänliga medarbetare gör att hotellet känns mer personligt än ett 'vanligt' stads/konferenshotell. Scandic-typisk frukost med närproducerat, kall och varmbuffé - sannolikt Skandinaviens bästa hotellkedjefrukost! 👌🏽

Rumstips: Fråga efter rum med havsvy!
Tack Nannabeata
Omdömet skrevs 8 augusti 2023

Mycket bra läge med 5 min. promenad över gångbron till färjeläget och ytterligare 5 min. till centrum.
Trevligt bemötande i receptionen.

Rummet
Vi fick rum på 4:e våningen med utsikt över Öresund och kunde se färjorna lägga ut och ankomma vilket var trevligt.
Ganska små men fräscha rum med TV, strykjärn, skrivbord och fåtöljer.
Inga öppningsbara fönster i rummen men AC:n var ok, inte helt säker på hur det är när det är sol och 25 grader ute.
Sängarna var riktigt sköna men kuddarna var katastrof för min del, alldeles för mjuka.

Badrum
Ganska rymligt med gott om utrymme för necessärer.
Det enda negativa är väl egentligen toaletten som spolas med luft och lite vatten, precis som på tåg och flygplan.
Det låter väldigt mycket och man hörde även grannarnas spolning, inte särskilt kul på natten.

Finns en Rooftop-bar men den var stängd pga vädret.
Gym finns också i källaren.
Parkering finns i byggnaden intill men man kan ta hissen direkt upp till receptionen.
Kan bokas via app(kolla Scandics hemsida för mer info) och kostade 290:-för 15.00 på ankomstdagen till 12.00 på avresedagen.

Vi vill definitivt återvända hit med dess läge men ändå lugna och avstressande miljö.

Tack Kai S
Omdömet skrevs 6 augusti 2023 från mobil enhet

Helheten tyckte vi var mycket bra.
Trots problem med toaletterna på hela hotellet under en av våra dagar så var vi nöjda. Fantastiskt utsikt från vårt rum. Trevlig och hjälpsam personal.
Härligt läge lätt att gå in till stan. Närhet till färjan var plus.

Tack madelene2017