Bli belönad med One Key
1 104 kr
Frukost ingår
Bli belönad med One Key
Omdömet skrevs 8 augusti 2023

Mycket bra läge med 5 min. promenad över gångbron till färjeläget och ytterligare 5 min. till centrum.
Trevligt bemötande i receptionen.

Rummet
Vi fick rum på 4:e våningen med utsikt över Öresund och kunde se färjorna lägga ut och ankomma vilket var trevligt.
Ganska små men fräscha rum med TV, strykjärn, skrivbord och fåtöljer.
Inga öppningsbara fönster i rummen men AC:n var ok, inte helt säker på hur det är när det är sol och 25 grader ute.
Sängarna var riktigt sköna men kuddarna var katastrof för min del, alldeles för mjuka.

Badrum
Ganska rymligt med gott om utrymme för necessärer.
Det enda negativa är väl egentligen toaletten som spolas med luft och lite vatten, precis som på tåg och flygplan.
Det låter väldigt mycket och man hörde även grannarnas spolning, inte särskilt kul på natten.

Finns en Rooftop-bar men den var stängd pga vädret.
Gym finns också i källaren.
Parkering finns i byggnaden intill men man kan ta hissen direkt upp till receptionen.
Kan bokas via app(kolla Scandics hemsida för mer info) och kostade 290:-för 15.00 på ankomstdagen till 12.00 på avresedagen.

Vi vill definitivt återvända hit med dess läge men ändå lugna och avstressande miljö.

Tack Kai S
Omdömet skrevs 6 augusti 2023 från mobil enhet

Helheten tyckte vi var mycket bra.
Trots problem med toaletterna på hela hotellet under en av våra dagar så var vi nöjda. Fantastiskt utsikt från vårt rum. Trevlig och hjälpsam personal.
Härligt läge lätt att gå in till stan. Närhet till färjan var plus.

Tack madelene2017
Omdömet skrevs 5 augusti 2023

Parkering saknas och man blir hänvisad till en app där närmaste ledig parkering ligger 20 kilometer bort!

Samtliga vattenbesparande flygplanstoaletter på hela hotellet, inklusive restaurangen och gemensamhetsutrymmena, fungerade inte under halva tiden vi var på hotellet, men eftersom det inte var hotellets fel så tyckte den danske chefen att ville man ha kompensation för detta fick man söka det från Helsingborg Vatten och Avlopp!
Eftersom det är flygplanstoaletter går det inte att spola på natten utan att väcka samtliga som bor på hotellrummet.

Personalen i receptionen var väldigt oengagerad, men med sådana chefer förstår jag dem verkligen.

Vid frukosten uppmanas man att tänka på miljön och inte slösa på maten, men personalen kommer och dukar av tallrikar innan man hunnit äta upp!

Kommer aldrig att åka hit igen och varnar andra för att göra det!

Rumstips: Undvik det här hotellet. Och kom definitivt inte med bil.
Tack Emil S
Colin Barry, Guest Services / Front Office på Scandic Oceanhamnen, svarade på det här omdömetSvarade 28 augusti 2023

Hi Emil,
Thank you for your feedback. Our most sincere apologies for your experience and I am sorry to read about how you felt about our handling of the situation. We of course have learned a lot after this and hope that in the unusual event of this situation reoccurring our guests feel well taken care of.

Thanks again for your feedback and understanding.
Kind regards,
Colin.

Omdömet skrevs 22 juli 2023

Datum för vistelsen: juli 2023
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Detta är ett subjektivt omdöme som skrivits av en enskild resenär och inte av Tripadvisor LLC eller dess partner. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Thomas Krøigå Hansen, General Manager på Scandic Oceanhamnen, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2023

Omdömet skrevs 21 juli 2023

Fantastiskt fint Hotell med bra rum, läge (närheten till färjeläget), magisk utsikt från Roof baren, trevlig personal dock så var trycket i duschen för dåligt plus att vi saknade skohorn på rummet.. men jag rekommenderar verkligen Hotellet.

Datum för vistelsen: juli 2023
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Tack Wofflan68

Hej

Tack för din fantastiska feedback om din vistelse hos oss! Vi är glada att höra att du uppskattade vårt hotell och fann rummet bekvämt samt att läget, speciellt närheten till färjeläget, var till din belåtenhet. Det är också underbart att veta att du uppskattade den magiska utsikten från vår Roof bar och att vårt team av trevlig personal bidrog till en positiv upplevelse under din vistelse.

Vi beklagar emellertid de mindre problem du hade med duschen. Vi tar din kommentar på allvar och ska omedelbart undersöka och åtgärda detta för att säkerställa att alla våra faciliteter fungerar felfritt.

Vi noterar också din begäran om skohorn på rummet, och vi ska se till att tillhandahålla detta för att göra din vistelse ännu mer bekväm och angenäm.

Tack för att du rekommenderar vårt hotell! Det är den bästa belöningen för oss att veta att våra gäster har haft en underbar tid hos oss. Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka för en ännu bättre upplevelse nästa gång du besöker oss.

Vänliga hälsningar,
Thomas H