Strawberry Hotels
Vio.com
971 kr
Frukost ingår
Omdömet skrevs 19 maj 2023

En trevlig vistelse i underbara Helsingborg med ett fantastiskt hotell med centralt läge och närheten till havet och Danmark med Helsingör över sundet. Enkel och smidig incheckning bra parkering för bilen, möjlighet till elladdning. Många trevliga restauranger i dess närhet.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack peterlagerquist
Welcome Office, Guest Services / Front Office på Clarion Grand Hotel at Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade 20 maj 2023

Kära, Peter!
Stort tack för er otroligt fina feedback, det uppskattar vi alla här på Grand!
Det glädjer oss att ni haft en fin vistelse och att ni både uppskattar hotellet och Helsingborg!
Vi önskar er en riktigt fin dag och varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 15 maj 2023

Riktig bra hotell med skön atmosfär. Servicen på hotellet var riktig bra och det märks att man gör sitt lilla extra för gästerna. Goda parkeringsmöjligheter på Stortorget utanför hotellet, där man även kunde ladda bilen enkelt. Läget på hotellet är excellent.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Christian N
Welcome Office, Guest Services / Front Office på Clarion Grand Hotel at Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade 16 maj 2023

Hej Christian!

Stort tack för er feedback, det uppskattar vi alla här på Grand!
Bästa underlaget för att veta vad vi gör bra och vad vi kan förbättra!

Det glädjer oss att ni hade en fin vistelse hos oss och att ni uppskattar vårt hotell och vår personals härliga engagemang & fina service! Hoppas det gick gick lika bra på golfbanan för er!

Önskar er en riktigt fin dag och en härligt sommar!

Omdömet skrevs 6 maj 2023

Först fick jag ett pytte litet rum men fick byta till ett större utan problem. Rummet i sin helhet bra men slitet, främst toaletten. Rummet var varmt då det saknades maskinell ventilation men fungerade bra att ha öppet fönster under natten. Frukosten var mycket bra och variationsrik. Trevlig personal i både reception och frukostmatsalen.

Tack Lindas7474
Omdömet skrevs 21 april 2023 från mobil enhet

Nordic Choice har flera hotell i Helsingborg och har bott på de två som har varumärket Clarion.

Om du måste välja är Clarion Grand hotellet för dig som föredrar mysighet före modernt och nytt och möjlighet till havsutsikt som granne, vilket du kan få hos Clarion Sea U

Rummen är inredda med historisk stil bortsett från badrummet vilket är ovanligt!!!

+ möjlighet till färskpressad juice till frukost
+ två ostsorter (Guoda och Wästgöta) tillskickande från andra Clarion som gått över till enbart en = Guoda.
+ stor mysighetsfaktor
+ Rituals produkter
+ rutinerad bartender
+ vid öppet fönster får du höra tystnad och fiskmåsar under kvälls och nattetid.
+ närhet till tågstation

- Hotellet verkar tycka det är rimligt att hissdörrarna stängs igen med kraftig smäll. Detta kan du riskeras väckas av om du bor nära (vilket jag gjorde)
- rumstemperatur åt det varmare hållet. Det är möjligt att öppna fönstret och det finns fläkt. Men under varma nätter kommer detta riskera bli jobbigt.
- värt att veta är att det pågår renovering utvändigt. Arbete pågår från 7 uppfattar jag det som. Försök att få ett rum mot innergården!

Bilderna är från deluxerum och deras restaurang
Slutsats: under svala eller kalla perioder finns det för mig stor anledning att välja detta hotel!

Rumstips: Försök få rum mot innergården. Temperaturen i rummet går endast att påverka med öppna fönster och använda bordsfläkt
Datum för vistelsen: april 2023
Restyp: Reste i arbetet
Tack Voyage44678769598
Omdömet skrevs 18 april 2023

Supertrevlig och omtänksam personal. Rent och snyggt rum med rejäla sängar.
En frukostbuffé som är väldigt fräsch och har något för alla och mycket för de flesta. Gott om frukostpersonal som håller efter och fyller på hela tiden!

Bar med massor av ginsorter och väldigt goda gindrinkar.

Nära att promenera till "allt" som färjan till Helsingör, massvis med restauranger, gågata med affärer osv.

Rumstips: Vid storhelger kan det vara bra att vara lite tidig för att få plats till bilen i det garage de använder och det går inte att förboka.
Datum för vistelsen: april 2023
Tack ALWAO