Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
De lägsta priserna för din vistelse
Hotels.com
125 US$
View deal
Booking.com
125 US$
View deal
Trip.com
128 US$
119 US$
View deal
SPARA 9 US$
Priceline125 US$
Expedia.com125 US$
ZenHotels.com128 US$
Visa alla 14 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (1 089)
Filtrera omdömen
1 089 resultat
Medlemsbetyg
489
363
169
49
19
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
489
363
169
49
19
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
1823 av 1 089 omdömen
Omdömet skrevs 16 september 2020

NC Grand i Helsinborg är alltid välkomnande. Rummen håller hög standard, hotellmiljön är supermysig. Maten vällagad och i dessa tider bra ordnat med Coronasäkerthet.
Hotellet ligger centralt med möjlighet till strandpromenad och nära till Danmarksfärjan.
Enda nackdelen den här gången var sopbilen som kom tidigt och väckte oss.

Datum för vistelsen: september 2020
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack irma901
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Madeleine Ramsell, Guest Services / Front Office på Clarion Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2020

Hej irma901,

Så roligt och få läsa ditt fantastiska omdöme! Ja här har vi nära till det mesta :)

Hoppas ni haft en fantastisk helg och att vi får se er här snart igen!

Varma hälsningar,
Madeleine

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 26 augusti 2020

Trevligt bemötande vid incheckning och bra ankomstservice. Stämde av vid ankomst att det var ok att äta frukost (av det som hunnit bli färdigt) före frukostserveringen öppnade. När jag kom ned på morgonen så gick det plötsligt inte längre, utan jag fick lämna utan frukost.

Datum för vistelsen: augusti 2020
  • Restyp: Reste i arbetet
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Service
Tack 157henrikg
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Madeleine Ramsell, Guest Services / Front Office på Clarion Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2020

Hej 157henrikg!

Tack för din vistelse hos oss. Väldigt tråkigt och höra att du inte fick i dig någon frukost innan du skulle iväg. Det måste blivigt något missförstånd och det ber vi så hemskt mycket om ursäkt för. Det är inte så vi vill framställa oss utan här ska alla bli mätta och njuta av vår fantastiska frukostbuffé.
Jag lovar att du ska få äta här om du kommer igen. :)

Ha en fantastisk dag!

Med varma häslningar
Madeleine
Guest Service Grand Hotell

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 23 augusti 2020 från mobil enhet

Det är ett fint gammalt anrikt hotell, bra service och uppdelade frukost tider bra med tanke på läget som råder. Städning fick man säga till om man var där fler än 2 nätter. Finns egna p-platser i något p-hus men ställde ute på gatan. Trevligt bemötande.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Restyp: Reste som ett par
Tack CarinaP3745
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Madeleine Ramsell, Guest Services / Front Office på Clarion Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2020

Hej CarinaP3745,

Visst är vårat gamla hotell fantastiskt! Hissen är vår favorit. :)
Det glädjer oss att ni hade en fin vistelse här. Hoppas vi ses snart igen!

Varma häslningar,
Madeleine
Guest service, Grand Hotell

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 7 augusti 2020 från mobil enhet

Trevlig och hjälpsam personal i reception och restaurang.

Så här i Corona/covid 19 har hotellet dock en hel del kvar att göra för att nå upp till den standard som utlovas när man bokar hotellet. Till att börja med så var det i stort sett omöjligt att hålla 1,5 m avstånd i receptionen/entrén vissa tider, ffa då folk som ska checka in/ut möter de som endast ska gå in/ut från hotellet. Det skulle underlätta om man tog bort den soffa som står i entrén eller tillfälligt möblerar den utefter väggen om man önskar sittplatser.

Frukosbuffen var uppdukad på ett sätt som också var svårt att hålla avstånd. Även om hotellet erbjuder olika tider för frukost blev det trångt/kö i det utrymme som den serverades. Det skulle gå att ändra på planeringen och t.ex. flytta ut all dryck, eller sådan mat som inte kräver kyla/värme i den större salen där det är mer rymd och utrymme.
Rummen var dåligt städade. Papperskorgar ej tömda, dåligt städat. I det första rummet hade vi en myrgång genom rummet och vi fick byta rum. Det nya rummet var bättre städat men spegeln på toaletten var sönder samt det var mögel mellan fogarna i duschen.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Restyp: Reste med familjen
Tack m009988
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Madeleine Ramsell, Guest Services / Front Office på Clarion Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2020

Hej m009988

Tack snälla för att du tog dig tiden att ge oss feedback. Det uppskattar vi verkligen. Vi har utvärderat sommaren och tagit till nya arbetssätt för att göra det så bra som möjligt för våra gäster. Bland annat så har vi gjort om i vår lobby som givit mer och större yta framför vår reception. Vi har nu haft inspektion som gått igenom galant!

Hoppas du haft en bra sensommar och varmt välkommen tillbaka till oss på Grand!

Varma häslningar,
Madeleine
Guest service, Grand Hotell

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 31 juli 2020 från mobil enhet

Hotellet har bra läge, med gratis parkering mellan 18 och 9 precis utanför dörren. Vi fick ett enkelrum till 2 personer fast vi hade bokat ett vanligt standardrum. Fick veta att hotellet var fullbokat och därför kunde vi inte få rummet vi bokat. Vi fick nöja oss med en fin kompensation. Frukosten var godkänd men vi fick sitta i en liten sal som hette Bockstensalen vilket måste vara ett konferensrum till vardags. Plus för att det var plats för cyklarna i bagagerummet.

Datum för vistelsen: juli 2020
Restyp: Reste som ett par
2  Tack Gustaven250
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Madeleine Ramsell, Guest Services / Front Office på Clarion Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 oktober 2020

Hej Gustaven250,

Visst har vi ett fantastiskt läge på hotellet! Jag beklagar att ni inte har fått det rum ni önskade eller hade bokat. Vet inte vad som gått fel men jag tar det vidare så att vi kan se till att det inte händer igen. Jag hoppas ni fick en fin kompensation och att vi få se er här igen :)

Varma Hälsningar,
Madeleine,
Guest Service

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen