“Trevligt o Bra”

Ama Nikkei Restaurant & Rooftop Bar
Rankad som nr 187 av 332 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: JAPANSK MAT PÅ SYDAMERIKANSKT VIS AMA är inspirerat av Nikkeiköket, vi hyllar mixen mellan japanska och peruanska smaker i en modern miljö precis intill havet i centrala Helsingborg. Vi ser fram emot att skapa exotiska rätter med lokala nordiska ingredienser som tillsammans bjuder på en spännande upplevelse.

Skulle vilja sätta ***** men går tyvärr inte. Skulle fira och bokat ett särskillt bors. Det gick tyvärr inteutan fick ett annat som var lite sämre med mindre utsikt, gästerna före borde väl fått reda på att att vid ett visst klocksalag dök vi upp.
Lunchen var god personalen trevlig men blev intte full pott BESVIKNA

Datum för besöket: maj 2021
Tack Bibbi725
Christoffer E, Annat på Ama Nikkei Restaurant & Rooftop Bar, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej Bibbi.

Jag förstår ifall du blev besviken ifall du hade ett bord inställt i din vision, men tyvärr lovar vi inte ut bord till gäster utan vi gör det bästa vi kan efter förutsättningarna :)

Jag hoppas du ger oss en lunch chans igen :)

Omdömet skrevs 2 maj 2021

Då testade vi helsingborgs nya rooftopbar, trevligt lite naket och en klar miss att inte gör inramningen i glas nu såg man egentligen inte det fina utsikten när man sitter ner... trevligt väder.. att beställa via app låter bra men funkade inte lika bra, vi besällde räkmackor o 2 karaffer vatten, vattnet kom blixsnabbt men efter 45 in hade vi inte fått några rälmackor,, vi gick in o frågade och då visar det sig att beställningen hade försvunnit.. jag ahde fått kvitto på beställningen ... nu löste personaen det snyggt och bjöd på räkmackorna som var riktigt goda.. men men ....

Datum för besöket: maj 2021
2  Tack JHE
Christoffer E, Annat på Ama Nikkei Restaurant & Rooftop Bar, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2021

Tack för eran Feedback kring ert besök.
Ja tyvärr så hade det varit trevligt med en inramning i glas men där ni njöt utav eran räksmörgås skulle egentligen varit en Pool vilken ändrades under uppbyggnaden och då var tyvärr förutsättningarna redan satta (

Systemet ni beställde ifrån verkar ha lite små barnsjukdomar nu i början tyvärr, vi ska bättra oss till nästa besök :)

Omdömet skrevs 27 mars 2021 från mobil enhet

Vilken smakupplevelse. Beställde in flera smårätter och servitören kom in med dem i rätt ordning. Kan varmt rekommendera denna restaurang med en helhetsupplevelse med både mat och service

Datum för besöket: mars 2021
Tack 661andersh
Christoffer E, Annat på Ama Nikkei Restaurant & Rooftop Bar, svarade på det här omdömetSvarade 29 mars 2021

Tack så mycket Anders, ni är hjärtligt välkomna tillbaka :)

Omdömet skrevs 14 mars 2021 från mobil enhet

Förväntningarna höga. Ett fantastiskt läge och fint hotell, måste ha utomordentlig och hög service samt ett kök dom levererar. Ett besök på rooftop baren för lunch där vi konstaterade följande: betydligt snabbare service (tog 10 min innan vi fick dricka, inkl en påminnelse), liten meny med ungefär samma typ av rätter och inget speciellt när det kom till smakerna. Man kan inte kompensera med den fantastiska utsikten. Hoppas på betydlig bättring.

Datum för besöket: mars 2021
Tack ayll61
Christoffer E, Annat på Ama Nikkei Restaurant & Rooftop Bar, svarade på det här omdömetSvarade 20 mars 2021

Hej och tack för din Feedback.

Hoppas du kan ge oss en chans till, lunchen är alltid en heltisk tid då mer parten utav gästerna kommer, äter & går samtidigt.

Kom gärna en kväll & äta i våran restaurang AMA på entré plan så kommer vi ändra din uppfattning, det garanterar jag.

Omdömet skrevs 24 februari 2021

Japansk-Peruansk fusion visade sig verkligen tilltala mig. Som vegetarian var det inga kompromisser med maten heller. Servicen var närvarande och på topp.

Datum för besöket: februari 2021
Tack 654dann
Christoffer E, Annat på Ama Nikkei Restaurant & Rooftop Bar, svarade på det här omdömetSvarade 10 mars 2021

Tack så mycket för din fina Feedback. Välkommen åter :)

Resenärer som tittade på Ama Nikkei Restaurant & Rooftop Bar tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Ama Nikkei Restaurant & Rooftop Bar? Berätta vad du tyckte!