Priceline
Kostnadsfri avbokning till den 21-10-03
Boka nu, betala på plats
Agoda.com98 US$
getaroom.com108 US$
Omdömet skrevs 16 augusti 2021

Utmärkt. start för en mini- semester..Närhet till båtarna och o restauranger på nära håll...Gångavstånd till allt. Bra parkering i säkert förvar. vi återkommer säkert till er en annan gång.
Fint mottagande o trevlig personal som var närvarande hela tiden.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack ltafjo485907
Sandra Westergren, General Manager på V Hotel Helsingborg, BW PREMIER Collection, svarade på det här omdömetSvarade 18 augusti 2021

Hej,

Vårt varmaste tack för denna fina recension av oss! Jag hoppas att vi snart får möjlighet att emot dig här hos oss på V igen.

Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Vi reser med hund och detta var det bästa hotellet vi bott på. Vid incheckning fick vovven välja ett tuggben från en bricka och på rummet fanns vattenskål och bädd. Fantastiskt fint rum beläget strax bredvid receptionen så vi snabbt kunde kila ut. Härlig frukost och superbra personal med fin servicekänsla! Vi kommer garanterat tillbaka vid nästa besök i Helsingborg!

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack linaaxl
Sandra Westergren, General Manager på V Hotel Helsingborg, BW PREMIER Collection, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2021

Hej,

Tusen tusen tack för en fantastisk recension av oss.
Vad glada vi blir över att både ni och vovven trivdes här på V Hotel.

Jag hoppas verkligen att vi får välkomna er alla snart igen.

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Mycket trevligt hotell i centrala HBG, nära till restauranger och shopping. Det enda minuset var att vi tyckte sängarna var lite för hårda. Rummet var rent och fräscht. Det uppskattades väldigt under sommartid att det fanns AC på rummet som kan reglera själv.

Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack Mizan180

Hej,

Varmt tack för en jättefin recension av oss, vi blir så glada över att ni trivdes här hos oss på V.
Jag hoppas verkligen att vi får äran att ta emot er vid fler tillfällen.

Omdömet skrevs 31 juli 2021

Fick ett rum på tredje vån, snyggt möblerat och i vackra varma färger. Blev glatt överraskad över att finna Rituals produkter i badrummet, t.o.m. balsam men dock inget hårschampo.
Blev också glatt överraskad över Apple-TV och möjligheten att ”spegla” från iPaden.
Mycket bra frukost, jättetrevlig bemötande i receptionen/ frukostmatsalen. Fanns kaffe, kakor och juice att tillgå i receptionen.
MEN…
det som drar ner betyget är avsaknaden av en plats att lasta i/ur väskor och golfbagar utanför hotellet. Hann bli ordentligt utskälld av otrevliga grannar för att vi ställt oss fel i tre minuter! Helt omöjligt att hitta en p-plats inom rimligt avstånd.Blev ett p-hus för 300kr/dygn. Detta gör att vi nog inte kommer att återvända….

Tack suzannerA1152MA
Sandra Westergren, General Manager på V Hotel Helsingborg, BW PREMIER Collection, svarade på det här omdömetSvarade 1 augusti 2021

Hej Suzanne,

Ett varmt tack för din recension av oss, det låter som om ni hade en fin vistelse.
Tyvärr är på och avstignings-platserna utanför hotellet utanför vår kontroll men om ni skulle vilja återvända till oss vill jag tipsa er om att boka en av våra 12 parkeringsplatser på baksidan då ni har nära att lasta in direkt från bakgården.

Jag hoppas verkligen att vi får chansen att ta emot er igen på V!

Omdömet skrevs 25 juli 2021 från mobil enhet

Bodde på V Hotel två nätter över en helg i juli 2021 med en vän. Det centrala läget, den charmiga inredningen i reception/frukostmatsal, personalens service & bemötande, att rummet var rent & fräscht och hade två fåtöljer, sängarnas komfort samt fungerande AC var de stora plussen.
Vi upplevde dock flera minus som drar ner betyget, särskilt med tanke på det väldigt höga priset (drygt 2200 kr/natt).
Parkeringen på gården: 255 kr/dygn är antagligen vad en får betala för parkering, inget att orda om. Men vansinnigt trångt på denna innergård vilket gjorde det mycket svårt att parkera. Hade inte de två platserna bakom och bredvid vår bil varit tomma när vi åkte, hade vi inte kunnat ta oss ut.
Rummet: rymligt och rent men väldigt slitet. Hade varit bättre med en fin heltäckningsmatta än detta fula parkettgolv. Inredningen helt okej men utan själ. AC:n var placerad en meter från sängen vilket gjorde att den som låg på den sidan av sängen fick blåset rakt på sig. Vi fick därför stänga av AC:n under natten. Med en fullt möjlig ommöblering (placera sängen mot annan vägg) hade detta kunnat undvikas.
Badrummet: nytt & fräscht. Tyvärr utrustat med ett stort otympligt badkar med väldigt höga kanter som gjorde det svårt att ta sig i och ur. Handduschen hade ett regnduschmunstycke som kändes orimligt stort att hantera. Duschdraperiet hade mögelprickar i nederkant. Vid dusch, rann vattnet ned bakom badkaret och ut på hela golvet framför badkaret.
Lyhört: första natten vaknade vi båda kl 03.30 av att några berusade personer pratade (inte skrek) ute på gården. Det är förstås inte hotellets fel men indikerar att det är väldigt lyhört.
Summa summarum: helt okej, vi hade en trevlig vistelse i Helsingborg men det var det dyraste hotellrum jag någonsin betalat, min vän likaså, och vi är vana resenärer. Långt ifrån prisvärt. Kan bo där igen men för tusen kr mindre/natt.

Tack 188erikav

Hej Erika,

Ett stort tack för din recension av oss och för alla dina synpunkter. Dessa är så värdefulla för oss i vårt arbete att ständigt bli bättre och vi tar självklart med oss din kritik för framtiden.
Under höst och vinter brukar priserna ligga betydligt lägre än under sommarmånaderna och jag skulle vilja rekommendera er att be om ett rum mot bakgården där det är betydligt lugnare.

Jag hoppas verkligen att ni skulle vilja komma tillbaka till oss och ge oss en chans till.