“Timetravel”

Kök: Matställe
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs mars 14 2017

En inte såå billig restaurang mitt i centrala Helsingborg. Saftiga portioner till saftiga priser ja kanske helt ok för man betalar för en fantastisk atmosfär som måste upplevas

Tack KarlE123
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade mars 16 2017

Tack för berömmet! Vi har en medveten prispolicy, som går ut på att vi aldrig har högre priser än våra konkurrenter. Vi får ofta höra, speciellt av kunder från andra svenska städer, att vi är billiga. Om man jämför våra priser med andra restauranger och caféer i centrala Helsingborg med ett motsvarande utbud, är vi definitivt billigare än de flesta av våra konkurrenter. Ett par exempel: En räkmacka med 200 gram handskalade räkor kostar 179 kronor på många ställen. Vi tar 135 kronor. Våra hemlagade 200 grams hamburgare med färskskurna pommes frites kostar ca 10-20 kronor mindre än hos flera andra ställen. Och om du går in hos den stora kaffekedjan mittemot oss, så får du betala 4-5 kronor mer för både kaffe och kakor, och då är våra kakor större och dessutom hembakta.

Omdömet skrevs mars 6 2017

Goda hamburgare av svensk högrev med hemmagjorda pommes. Inredningen är nostalgisk från 50 till 60 talet,

Tack Paul C
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade mars 8 2017

Tack!

Omdömet skrevs mars 2 2017

Ebbas fik är uniks för sin inredning. Däremot är fikas; kaffe och kondisutbud, ganska vanligt och inte särskilt imponerande.

Tack MarveW
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade mars 4 2017

Mycket trevligt att du tycker att vår inredning är unik! När det gäller kaffet serverar vi alltid nymalet och nybryggt kaffe från Zoegas (Mollbergs blandning och Cortile) , som 2016 blev utsett till Sveriges bästa kaffe i tävlingen Swedish Brand Award. I våra kakdiskar hittar man inga wienerbröd, kanelbullar eller prinsesstårtor. Däremot kan man välja mellan 45 olika hembakta bakverk, mest egna recept, och samtliga bakade från grunden med högklassiga råvaror (inga mixer eller halvfabrikat). Utöver detta har vi en matsedel med över 100 olika, hemlagade varma och kalla rätter.

Omdömet skrevs februari 25 2017 från mobil enhet

God mat, trevlig personal och härlig retro-inredning med mycket små detaljer. Rejäla portioner. Hamburgaren serverades i pappersbilar. Rekommenderas varmt!

Tack Magdalena S
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade februari 26 2017

Underbar läsning! Vi tackar och bugar!

Omdömet skrevs februari 24 2017 från mobil enhet

Mycket mat på tallriken i en skön retro-miljö. Åt en baconburgare med mango chutney till lunch, vilken jag kan rekommendera. Finns det plats i magen efter detta finns även riktigt goda sockerbomber i fikaväg. Klart värt ett besök!

Tack Andreas L

Underbar läsning! Tack så hemskt mycket för fullpoängaren!!!

Resenärer som tittade på Ebbas Fik tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Ebbas Fik? Berätta vad du tyckte!