“Uniks ställe”

Kök: Matställe
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs mars 2 2017

Ebbas fik är uniks för sin inredning. Däremot är fikas; kaffe och kondisutbud, ganska vanligt och inte särskilt imponerande.

Tack MarveW
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade mars 4 2017

Mycket trevligt att du tycker att vår inredning är unik! När det gäller kaffet serverar vi alltid nymalet och nybryggt kaffe från Zoegas (Mollbergs blandning och Cortile) , som 2016 blev utsett till Sveriges bästa kaffe i tävlingen Swedish Brand Award. I våra kakdiskar hittar man inga wienerbröd, kanelbullar eller prinsesstårtor. Däremot kan man välja mellan 45 olika hembakta bakverk, mest egna recept, och samtliga bakade från grunden med högklassiga råvaror (inga mixer eller halvfabrikat). Utöver detta har vi en matsedel med över 100 olika, hemlagade varma och kalla rätter.

Omdömet skrevs februari 25 2017 från mobil enhet

God mat, trevlig personal och härlig retro-inredning med mycket små detaljer. Rejäla portioner. Hamburgaren serverades i pappersbilar. Rekommenderas varmt!

Tack Magdalena S
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade februari 26 2017

Underbar läsning! Vi tackar och bugar!

Omdömet skrevs februari 24 2017 från mobil enhet

Mycket mat på tallriken i en skön retro-miljö. Åt en baconburgare med mango chutney till lunch, vilken jag kan rekommendera. Finns det plats i magen efter detta finns även riktigt goda sockerbomber i fikaväg. Klart värt ett besök!

Tack Andreas L

Underbar läsning! Tack så hemskt mycket för fullpoängaren!!!

Omdömet skrevs februari 17 2017 från mobil enhet

Är ni i Helsingborg?
Tycker om rejäla mackor, hamburgare, kakor.
Mat portioner är stora och det går bra att dela på två om man inte vill missa någon god efterrätt. Retro miljö är fantastisk det är som att ta en resa bak i tiden.

Tack Robert d
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade februari 18 2017

Tusen tack för ditt fina omdöme! Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs februari 15 2017

trevligt ställe m trevlig personal o gott fika, bakade potatis o mackor. Här kan du både äta lunch o ta en vanlig fika m dina vänner. rekommenderas varmt vilken årstid som helst finns både inne o utomhus alternativ

Tack Gunilla N

Tackar så mycket! Jättekul att du gillar vårt ställe. Hjärtligt välkommen åter!

Resenärer som tittade på Ebbas Fik tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Ebbas Fik? Berätta vad du tyckte!