“Gofika”

Kök: Matställe
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs december 9 2016 från mobil enhet

Ett skönt fik i 50-talsmiljö med riktiga sockerbomber till kakor. Klart värt ett besök för den som gillar kakor och nostalgi!!

Tack Andreas L
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade december 12 2016

Tack så mycket!
PS Vi har massor med god mat också!

Omdömet skrevs december 7 2016 från mobil enhet

En klassiker i Helsingborg. Härlig 50-talsinredning och fantastisk stämning. Besöket blir lite av en upplevelse. Jag åt en god macka där men har även hört att deras bakelser ska vara fantastiskt goda.

Publiken sträcker sig från ungdomar som sitter där och gör läxor till äldre par som tar en fika.

Rekommenderas varmt, speciellt framför alla andra vanliga kedjor

Tack Clibano
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade december 8 2016

Tackar, tackar! Alltid lika kul med nöjda gäster! Varmt välkommen tillbaka och testa något av våra 40 olika bakverk!

Omdömet skrevs december 2 2016

De har skapat ett fik som är en tidsmaskin. Hela fiket är som en upptäcksresa genom 50 och 60-talet. Fyllt med retrosaker är fiket mer än så för det är även utmärkt kaffe och kakor. Missa inte mackorna som också är mycket bra. Ebbas fik är väl värt att besöka många gånger

Tack Joachim H
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade december 4 2016

Åh! Tack så hemskt mycket! Alltid lika kul med nöjda gäster. Vi hoppas du kommer tillbaka många gånger!

Omdömet skrevs november 26 2016 från mobil enhet

Gick in på Ebbas för att fika och blev förvånad över hur ostädat och trångt det var. Bordet vi skulle sitta vid var klibbigt och fullt av smulor. Nar vi bad om att få låna en trasa sa tjejen att hon skulle komma ut och torka av. Det hände aldrig. Kommer inte gå dit igen. Kan inte rekommenderas.

Tack Finn T
Henrik J, Ägare på Ebbas Fik, svarade på det här omdömetSvarade november 29 2016

Verkligen tråkigt att Ert besök inte var till belåtenhet. Vi ber tusen gånger om ursäkt för att Ert bord inte blev avtorkat. Den kritiken tar vi åt oss rakt av. Att det är trångt kan vi däremot inte göra så mycket åt, och att det skulle vara allmänt ostädat är definitivt inte sant. Vi ägnar enormt mycket tid åt att städa, och var en av de första restaurangerna i Helsingborg som fick en Smileydekal som bevis på detta. Du påstår att vi är dyra, men skriver inte vad ni beställde eller ger något exempel, vilket gör det svårt att bemöta. En viktig del av vår affärsidé är att "man skall få mycket för pengarna". Därför är det stora portioner och rejäla bakverk som gäller, och om du jämför med de flesta andra caféer i stan är vi billigare med såväl mat, bakverk som drycker.

Omdömet skrevs november 25 2016 från mobil enhet

Häftigt ställe med häftig inredning. Åt en god varm macka. Min man åt en kaka som också var god. Kaffe med påtår. Gott och prisvärt.

Tack Tapas912

Tack så mycket! Mycket glädjande att ni var nöjda och belåtna!

Resenärer som tittade på Ebbas Fik tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Ebbas Fik? Berätta vad du tyckte!