SPARA 9 US$
eDreams121 US$
Trip.com126 US$
1924 av 1 114 omdömen
Omdömet skrevs 6 augusti 2020

Enkelt hotell där Elite känns som en överdriven beteckning. Enkelt hotell som inte har det där lilla extra i form av ex. pool, jacuzzi eller någon kul lekplats för barnen som vi mött på så många andra hotell. Enkelheten återkommer i rummen som är lite lätt slitna och lätt dammiga. Vi betalade extra för havsutsikt och visst såg vi vattnet i den lilla hamnfickan. Inte direkt havet och horisonten som man kanske hade förväntat sig. Sköna sängar men förväntar mig inget annat. Frukosten var, så här i corona-tider, uppdelad i sittningar. När vi checka in kl16 fanns dock endast kl7 eller kl10 sittningen kvar - tydligen kunde man bokat tid innan vilket vi inte fått någon information om innan. Man kan säga att man får rum och frukost för den rätt dyra notan man betalar. Parkering ingår inte utan den får man lägga till för 240kr extra. . . Vi stod på en gata 100 meter bort och betalade 70kr istället. Som sagt: trivsamt hotell utan stora överraskningar. Men Elite? Nja va.

Tack magdalenamY4153NH
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Bra hotell med härlig utsikt mot sundet om du betalar lite extra. Frukosten mkt bra i Corona tider. Missen bestod i att man glömde städa rummet trotts att vi sa till i receptionen. Parkeringen tog slut fort men de e bättre och välja en egen plats lite högre upp i samma parkeringshus.

Tack PalleQuling
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Vi bodde 6 nätter på Elite som är ett trevligt hotell som ligger centralt i Helsingborg. Hyfsat stort rum med sköna sängar. Vi hade rum mot vattnet vilket var trevligt. Det var lugnt och tyst. Extra plus att det fanns strykjärn på rummet.
Frukosten var toppen. Fanns flera olika frallor att välja mellan, yoghurt, gröt, våfflor, pannkaka och varm mat.
Bra löst med slottider nu i coronatider. Tyvärr är folk dåliga på att använda de engångshandskar som låg framme och att hålla avstånd . Jag tror personalen behöver påminna varje gästerna om det.
Hotellet ligger verkligen supernära till allt. Vi är nöjda och kan tänka oss bo här igen.

2  Tack Carcap
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Marina Plaza är en av de bästa hotellen jag varit på. Fina rum riktigt bra frukost och trevlig personal :) Varje gång jag är i Helsingborg så är de detta hotellet jag bokat på. Mycket för att de ligger nära till allt och särkilt som när vi åker hit så åker vi mycket båt och hotellet ligger precis jämte :)

Tack marinasV7940JI
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Helt okej hotell, men frukosten höll inte alls standard, bedrövliga köpespannkakor som ej gick att äta och dåligt urval på bröd med mera. Vi stannade 7 nätter men var less på frukosten efter 2 dagar. Servicen var också under all kritik i och med att trots att hotellet var fullt med folk så fanns det ingen personal som kunde hjälpa till med smågrejer. Gymet var också för litet för ett såpass stort hotell. Resturangen & baren på hotellet hade man stängt för att spara pengar i covid tider. Men ingen info om det gavs vid bokning osv. Blir ett annat hotell nästa gång.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack haraldmattsson88