“Helt ok”

Tropikariet
Rankad som nr 1 av 63 saker att göra i Helsingborg
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Det kändes lite trångt och sen var det lite dyrt att gå in. Det som var bra är att de visar så många olika djur som man inte hade hört talas om tidigare, lite spännande.

1  Tack susanneborgh

Omdömet skrevs 18 mars 2018

När man ser den industriliknande utsidan så kan man knappast ana vad som döljer sig i detta hus!
Du möter en sällsynt välskött blandning av djur Du sällan kommer i närheten av i en spännande och välskött miljö. Dessutom med personal som kan berätta och svara på dina frågor. Altid värt ett besök för alla åldrar!

Tack BertilT10
Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Tropikariet är en stor upplevelse för såväl vuxna som barn!
Att 1 mans hobby har blivit till een av de bästa turist-magneterna i Helsingborg är enastående.
Definitivt värt en resa.

Tack arnebjorn
Omdömet skrevs 6 mars 2018

Underbar familjeaktivitet! Fint ordnat och pedagogiskt upplagt. Djuren ser ut att ha det bra och barnen älskar det! Och jag också... :-)

Tack SofiaL1190
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 12 februari 2018

En familj på 4 personer besökte Tropikariet. Lugn och skön miljö. Inte för mycket folk och vi började med mat. Helt ok mat (kunde ha lite mer smak men helt ok). Ok priser för både inträde och mat. Mycket trevlig personal både i cafe, kassa och under djurklappningen.
Fantastiskt med en sådan nära kontakt med djuren. Miljöerna för djuren var väl genomtänkta och gav ett intryck att man faktiskt var på en expedition i det land/klimat där djuren bor. Våning 3 med dinosaurieutgrävningen var mycket uppskattad av våra barn 2,5 år samt 4,5 år. Utifrån ser det inte mycket ut för världen men inuti öppnar sig en värld av upptäckter för både stora och små!

Tack Z4234ZLrobinl

Resenärer som tittade på Tropikariet tittade också på

Helsingborg, Skåne län
Helsingborg, Skåne län

Besökt Tropikariet? Berätta vad du tyckte!