“⭐️”
Omdöme om Mehak-e-India

Mehak-e-India
Rankad som nr 157 av 332 Restauranger i Helsingborg

Bemött av vänlig och jordnära personal som får en att vilja komma tillbaka till Mehak-e-India. Restaurangen är ingen fin-restaurang, däremot charmig på sitt alldeles egna sätt samt med skön atmosfär.

Många olika bröd och vegetariska rätter att välja bland - stort plus! Maten vi åt kändes fräsch. Nybakat varmt bröd som var riktigt bra, speciellt rotin! Grytan och linsdalen var båda goda och rikligt kryddade och med bra hetta. Riset kokt till perfektion, varje riskorn fint och intakt.

Rekommenderar att välja till deras bröd samt såser (grön chutney, raita och mango chutney) till måltiden. Det höjer hela matupplevelsen och balanserar hettan och de aromatiska kryddorna.

Denna gången beställde vi kadhai paneer och dal tadka. Inte min smak men fortfarande väldigt goda. Föredrar mer grönsaker och därför kommer vi testa deras palak paneer och aloo gobi nästa gång.

Datum för besöket: april 2021
Tack baerlaidnidnai

Omdömet skrevs 24 april 2021 från mobil enhet

Det var några år sedan som man var i Indien och det var en fantastisk smakresa. Efter det så har man ju varit på indiska restauranger både här och där, men det har inte varit som när man var i Indien.
Mehak e India däremot de har det där lilla extra !!!
Mycket gott !

Tack Jörgen E
Omdömet skrevs 24 april 2021 från mobil enhet

Fantastisk smakupplevelse. Det är som att befinna sig i Indien. Genuina smaker och trevlig personal. Bästa indiska maten jag upplevt I Sverige.

Tack MarieE899
Omdömet skrevs 4 april 2021 från mobil enhet

Mat lagad av en Indisk Rajestani kock från Jaipur. Vi åt mat som den ska smaka på riktigt indiskt vis.
Kan varmt rekommenderas för den som söker efter autentisk mat!

Datum för besöket: april 2021
Tack AnantVithlani
Omdömet skrevs 12 mars 2021

Enkel restaurang som serverar väldigt god och autentisk indisk mat.
Trevlig och serviceminded personal. Väl värt flera besök!

Tack LouiseBhbg

Resenärer som tittade på Mehak-e-India tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Mehak-e-India? Berätta vad du tyckte!