När vi gästade SeaU senast i 3 dgr över midsommar var vi mkt positiva, inte minst till receptionspersonalen.
Denna gång 29.7- 1.8 var upplevelsen anmärkningsvärt sämre.
Vid ankomst: Rummet var inte klart kl 15, -snart var det återkommande beskedet. Kl 16.15 fick vi tillgång till rummet men det var inte klart. En kvart senare, dvs efter 1,5 timmes väntan i repan, inte trevligt att förbruka tid på meningslös väntan.
Kvinnan i receptionen var ganska förvirrad och frågade gång på gång efter mitt namn och det rumsnummer som visades i appen. Noll koll.
Upptäckte sen att handdukar saknades vilket vi fann en städerska i korridoren som löste. Senare upptäckte vi att det inte fanns morgonrockar i rummet som det brukar.
Hittade inget nummer till receptionen och kontaktade då centralbokningen som efter 10 min svarade och kopplade vidare till SeaU. När jag frågade om det inte skulle finnas badrockar i Superiorrummen svarade receptionen: ”i vissa rum ska det finnas badrockar och i andra handdukar”. (?!?)
Badrockar lev efter en halvtimme.
På morgonen d 30.7. ser jag ett meddelande som meddelar att ”mitt rum är avbokat”. Detta trots att jag checkat in i receptionen och även sovit en natt. Det var därför min kupong inte gick att använda i takbaren då jag bara fick upp att jag måste checka in i appen och betala vistelsen vilket jag hade gjort direkt vid ankomst. Uruselt kort sagt.
Återkommande förklaring när ngt inte fungerade var: ”hotellet är fullbelagt”. Ett ganska hjärndött försök till förklaring ur kundperspektiv. Gissningsvis är det hotellets ständiga strävan att ha ett fullbokat hotell och därmed också kunna hantera det? När jag gick till receptionen på morgonen 30 juli var det samma person / kvinna som vid incheckning och lika förvirrad/tafflig. Hon frågade även denna gång 3 ggr efter mitt namn så uppenbarligen svårt med simultanförmågan.
Ytterligare märklig upplevelse var att trots fullbelagt hotell var receptionen bemannad med 1 person som skulle hantera allt inkl telefonen. Otroligt segt och respektlöst mot väntande gäster.
För första gången på detta hotell upplevde vi riktigt usel hantering av disk, nerspillda ytor etc vid frukosten.
På takbaren fanns det två alternativ jag ville äta men ”det fanns inte”!!!!?? Det var ju inte så att ngn orkade ändra menyn! Ännu en gång snorkig attityd-detta duger inte!
Ytterligare upplevelse: 10 min för att komma fram på telefonen till receptionen som incheckad/ boende när brister behövde hanteras.!?
Inget tillgängligt management, den stackars receptionisten ska helt utan stöd fronta all världens frågor inkl kritik/synpunkter som rimligen management ansvarar för. Uselt ledarskap, uselt management.
Från mkt bra upplevelse för en månad sen till bottenbetyg idag.
Hamnar hos centralbokningen som inte heller kommer fram till er reception när jag vill ha en badrock till eftersom städ missat idag.
Vad händer om ngn behöver akut hjälp, insjuknar etc?
När jag nämner för kvinnan i receptionen att det inte går att komma fram är hon bara förvånad?! Normalt sett borde min iakttagelse leda till att det blir ett ”ärende” avs it/telefoni.
Lågt, extremt lågt engagemang.
Försökte trots detta boka en natt till men lågt intresse från rec att sälja mer, erbjuda ngt öht. Ett bra pris på kanske bättre rum en natt till hade varit intressant. Men så sorgligt lågt engagemang och kritik kan bara riktas mot management, inte medarbetarna som uppenbarligen har dåliga förutsättningar för att lyckas.
Superhotell avs den fysiska miljön men så usel drift!