1 251 kr
Vio.com
1 079 kr
Frukost ingår
Omdömet skrevs 21 januari 2024

Magisk hotell på alla vis.
Läget, utsikten, utrymmena, rummet, musiken, incheckningen, servicen, frukosten och designen både i reception och på rummen - topp
Kommer absolut tillbaka hit och rekommendera verkligen detta moderna hotell

Rumstips: Bara positivt
Datum för vistelsen: januari 2024
Tack Yvette L
Clarion Hotel Sea U, Guest Services / Front Office på Clarion Hotel Sea U, svarade på det här omdömetSvarade 25 januari 2024

Tack för dina fina ord och för att du valde oss på Sea U för din vistelse!
Önskar dig varmt välkommen tillbaka till oss snart igen!

Vänlig hälsning,

Niki
Welcome Office.

Omdömet skrevs 14 januari 2024

Har bott på hotell tidigare i Helsingborg men ville testa Clarion denna gång som för mig är sprillans nytt! Generellt kändes stället lite för hippt för min smak. Det var väldigt hög musik från deras living room (en bar) precis bredvid entrén/receptionen när vi anlände för att checka in vid 18-tiden. Efter vi hade varit ute på stan och kom tillbaka runt 21 var musiken ännu högre. Inte mysmusik precis utan mer nattklubbsmusik... Såg inte ut att vara så mycket gäster där heller. Faller inte riktigt mig i smaken på ett ställe där man vill varva ner/sova, ta det lugnt :) De kunde stängt dörrarna eller sänkt musiken. Roof-topbaren var stängd för renovering, vilket vi inte såg någon info om när vi bokade.

Det var nog inte så mycket gäster på hotellet när vi var där så vi gavs ett rum högt upp med utsikt mot vattnet/hamninloppet. Är man ute efter fri havsutsikt skulle jag satsa på t.ex. Marina Plaza i stället :)

Rummet var trevligt och städat. Förstår dock inte varför man ställer två enkelsängar bredvid varandra för att ge sken av en dubbelsäng. Dessa glipar ganska lätt vilket är obekvämt när man ska sova. Det skulle gå att lösa ganska enkelt med t.ex. fästen på sängsbenen. Toalettstolen kändes monterad för högt upp.

Bra bemötande men är inte jätteimponerad av hotellet i stort. Medelbetyg, men inget speciellt! De hade en liten giftshop vid entrén där de bl.a. sålde buketter (s.k. swish and grab), bra tänkt där!

Datum för vistelsen: januari 2024
1  Tack Cecilia S
Clarion Hotel Sea U, Gästservice/reception på Clarion Hotel Sea U, svarade på det här omdömetSvarade 22 januari 2024

Tack för din feedback!
Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 1 januari 2024

Mkt trevligt hotell, fina rum , vi fick ett med utsikt mot havet. Underbart att kunna bada utomhus i den uppvärmda poolen. Otroligt hundvänlig personal .Frukosten var god, personalen alert och fyllde på och rymde upp

Datum för vistelsen: december 2023
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack larsenoksson66
Clarion Hotel Sea U, Gästservice/reception på Clarion Hotel Sea U, svarade på det här omdömetSvarade 8 januari 2024

Tack för dina fina ord! Det betyder mycket för oss!

Varmt välkommen tillbaka!

Vänlig hälsning,
Niki
Welcome Office.

Omdömet skrevs 7 november 2023 från mobil enhet

Som vanlig önskar jag funktionskudde för utlån och nåt bröd med mindre kolhydrater i på beställning. Saknade helt kafferör, te på mitt rum så det var lite tråkigt, gick dock inte och sa till. Rummet var fint, med havsutsikt. Skön säng och rent, inget för ljuskänsliga då lampan på termostaten lyser starkt. Gardinerna var omlott vilket är ett riktigt plus men det hjälper inte om det är en lampa som lyser i rummet. Termometer gick heller inte att ända, den gick tillbaka i ursprungsläge direkt. listen på duschen lossnat så vattnet rann ut på golvet. Testade poolen som var prisvärt men saknade det lilla extra. Tex var kanten på poolen i vägen för utsikten och poolen skulle kanske ha varit närmare utsikten. Kändes som mycket yta inte användes till något. Men det var varmt och skönt, och solen tittade fram så jag blev avslappnad. flera hotellrum vätter mot poolen och man kan blir uttittad utan att veta det. Extra plus att alla rum har kylskåp. Hade önskat att det gick att streama även bild och att man fixar felen i informationsflödet på TV:n.
Sista morgonen var jag nere strax innan öppning, det var öppet men långt ifrån allt var framme. Jag skulle bor här igen.

Datum för vistelsen: november 2023
Restyp: Reste i arbetet
Tack marih720
Clarion Hotel Sea U, Gästservice/reception på Clarion Hotel Sea U, svarade på det här omdömetSvarade 8 november 2023

Hej,

Uppskattar verkligen din feedback och att du tog din tid att skriva, detta är något vi kommer ta till oss och förbättra.
Vi hoppas på att få göra en revansch och välkomnar er med öppna armar!

Tack återigen för din feedback,
Hoppas du får en fin dag!

Mvh
Melvin
Welcome Office

Omdömet skrevs 6 november 2023

Observera att om man inte väljer att betala 500 kronor extra för havsutsikt så finns risken att man i stället får "utsikt" mot ett högt bostadshus som bara ligger 8-9 meter bort och där man har full insyn i lägenheterna (man ser typ vad folk ser på tv och äter till middag) och vice versa. När jag bokade ett "Superior Dubbelrum" och det stod att det fanns balkong tänkte jag ändå att det skulle finnas någon slags vy, men att ha lägenheter att titta in i var inte vad jag förväntade mig. Det var ingen en trevlig upplevelse alls att det var sådan insyn från båda håll och det höga huset gör dessutom ljusinsläppet sämre så att hotellrummet var mörkt och murrigt. Jag tyckte verkligen inte om det.

Även om hotellet ligger bra, har en jättefin lounge och frukost. så blir ju detta dessvärre inte något vi kommer att göra om. Betalar man för havsutsikt kan jag tänka mig att man får en bättre upplevelse dock.

Datum för vistelsen: november 2023
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Anna-Lena L

Hej Anna!

Tack så mycket för din feedback och att du tog dig tiden att skriva, det betyder mycket för oss!

Tråkigt att höra att er vistelse ej var som förväntad, jag förstår verkligen att utsikten spelar stor roll i upplevelsen och detta är något vi gärna hade hjälpt dig på plats. Vi här på Clarion SeaU vill att du som gäst ska ha den bästa möjliga upplevelsen, så vi hoppas på att få göra en revansch och välkomnar dig tillbaka med ööpna armar!

Hoppas du får en fin dag!

Mvh
Melvin