Omdömet skrevs 7 september 2018 från mobil enhet

Bodde nyligen ett par nätter över veckoslutet.
Vi var mycket nöjda med det rymliga och fräscha rummet.
Ett stort tack för att ni tar emot hundar. Vi hade våra två små papillon med oss. Personalen hade till och med ställt fram skålar åt dem på rummet.
Frukosten var utmärkt! Det fanns allt och lite till...
Extra plus för mycket frukt och grönt.
Trevlig och hjälpsam personal.
Kan verkligen rekommendera detta mycket prisvärda hotel.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack Ann-Sofie M
HenrikS2212, Hotelldirektör på Comfort Hotel Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade 12 september 2018

Hej Ann-Sofie,
Stort tack för din trevliga feedback :)

Ni är varmt välkomna tillbaka när ni vill :)

Omdömet skrevs 29 augusti 2018 från mobil enhet

Då vi älskar Helsingborg med omnejd och tidigare trivts bra på detta hotell så bokade vi två nätter i Superior rum (#607).

Blev vid incheckningen informerade om att man numera behöver meddela om man önskar städning. Kom upp till rummet och noterade att det var väldigt hafsigt städat - snus på golvet bakom gardinen, damm (mycket!!) på hållare för rör till element, skitiga fönsterrutor, skitiga karmar till fönster mm. Då vi gick iväg mot centrum på kvällen meddelade jag receptionen om ovanstående, sade att det inte är acceptabelt och att jag förväntar mig städning någon gång mellan 11-18 dagen efter. Detta mottogs väl och antecknades.
Då vi kom tillbaka till rummet dagen efter var detta fortfarande inte åtgärdat?! Men, sängar bäddade, nya handdukar osv.
Direkt ner till receptionen igen - man hade då skrivit upp mina klagomål på fel dag?! (Men städat hade man tydligen gjort?)
Det fanns inte mkt att göra - städpersonalen hade ju gått för dagen.... Alla andra rum upptagna. Blev erbjuden dricka som kompensation. Tackade nej och ville ha ett annat förslag dagen efter. Påpekade även att hela badrummet lutar åt fel håll - vid duschning rinner vattnet ut mot hallen och ut på heltäckningsmattan. Dyngsur!! Sa att vi efter bästa förmåga torkat upp, men inte mer med det.
Vi blev erbjudna 200:- i kompensation (kostnaden för uppgradering av rum...). Orkade inte tjafsa och tackade ja.
Vid utcheckning nämnde jag återigen det blöta heltäckningsmattan utan ngt större gensvar.

+ Läget
+ Personalen vid frukosten

- Skabbiga rum / dåligt städat.
- Dålig ventilation! Var tvungna att ha fönstret öppet för att få luft - varmt! Att nu skylla på SMHI fungerar inte - nu är det ”normalvarmt” ute.
- I och med det öppna fönstret var ljudnivån från stadstrafik och ”liv och rörelse” inte ok.
- Frukost. Känns som den stått framme länge. Osten såg ut som en stor ihopsmält hög - ofräscht! (Åt vid 08.45 en vardag)
- Kundbemötande. Klagar, och visar bilder, på dålig städning. Blir erbjuden en Pepsi??

Detta var fjärde besöket men upplever som några andra att det blir sämre och sämre. Nästa gång testar vi tyvärr något annat.
Synd då rummet (inredning och storlek) var mkt bra och vi gillar läget.

Tack 395henrikp
Henrik S, Hotelldirektör på Comfort Hotel Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade 30 augusti 2018

Hej Henrik,
Det låter inte som ni fått någon vidare bra vistelse. Har du möjlighet att slå mig en signal på 0709-66 68 37 eller maila mig på henrik.svensson@choice.se

Ha en riktigt bra dag

Omdömet skrevs 27 augusti 2018

Trevligt hotell med moderna rum och centralt läge.Välstädat och fräscht.God och riklig frukost.Enda minuset: toaletten var väldigt liten, med ett litet tvättställ och ingen hylla att ställa nåt på.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack cwi110
Henrik S, Hotelldirektör på Comfort Hotel Helsingborg, svarade på det här omdömetSvarade 31 augusti 2018

Hej,
Stort tack för din feedback! Vi tar till oss av allt, bra som dåligt, och använder till att förbättra upplevelsen framöver.

Omdömet skrevs 27 augusti 2018

Den absolut trevligare hotell personal vi någonsin träffat på.. mysig entré och supergod frukost buffé. Fint och fräscht hotellrum och sköna sängar. 5min från båtterminalen. Fin liten park några minuter därifrån.

Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack weronicalindh

Hej,
Stort tack för din fina feedback!

Omdömet skrevs 26 augusti 2018 från mobil enhet

Ett prisvärt hotell för dig som behöver bo bra till en låg kostnad. Rummen är dock något mörka. Frukosten godkänd och personalen trevlig och serviceinriktad. Ligger en bit från centrumstråken men lugnt läge.

Datum för vistelsen: juni 2018
Restyp: Reste ensam