“Ett måste besök när man är i Helsingborg. Bosse & Jessica H”
Omdöme om AnJo Wine & Dine

AnJo Wine & Dine
Rankad som nr 2 av 357 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Välkommen till AnJo Wine & Dine i Helsingborg! Vi ser utveckling och förbättring av allt som vi levererar, som en naturlig del av vår verksamhet. Hos oss kommer du förmodligen uppleva förändringar och förbättringar varje gång du berikar oss med ett besök. Hos oss vill vi att du ska känna dig välkommen, lite som hemma!
Omdömet skrevs 1 januari 2023 från mobil enhet

Stort tack för en fantastisk Nyårs meny. Otroligt hur ni fick 5 1/2 timme att bara försvinna. Service och spännande rätter med passande vin, var Top notch

Datum för besöket: december 2022
Tack JochB

Omdömet skrevs 27 november 2022 från mobil enhet

Oerhört imponerad av servicen vi fick! Varm, personlig och mycket kunning personal guidade oss igenom menyn och vinlista. Förätt, varmrätt och efterrätt var klockrent rakt igenom. Hit kommer vi gärna tillbaka!

Datum för besöket: november 2022
Tack hannah875
Omdömet skrevs 3 oktober 2022 från mobil enhet

Det torde egentligen inte vara så svårt att få gäster nöjda. Bra service, god mat och en trevlig miljö att äta i. Låt mig få berätta en kort historia om hur AnJo uppfyller precis alla dessa kriterier.

Vi dyker in på restaurangen och möts direkt av en mycket trevlig servitris. Det märks att hon älskar sitt jobb. Servitrisen småpratet lite och vi beställer. Det spelas lugn musik på precis lagom volym. Ganska snabbt efter detta kommer lite hembakt bröd i olika former med tillhörande smör. Bara brödet i sig hade jag kunnat äta mig mätt på. Otroligt gott. Vidare kommer sedan förrätt och varmrätt som även dessa är otroligt goda. Det är ett hantverk och det märks i maten att även kockarna älskar sitt jobb. Det osar passion. Servitrisen behåller samma entusiasm hela kvällen och det gör så mycket för hela upplevelsen.

Det fanns egentligen bara en negativ aspekt. Maten tog slut.

Jag har absolut inget att klaga på och rekommenderar alla att prova på detta ställe.

Datum för besöket: oktober 2022
1  Tack Johanffffff
Omdömet skrevs 21 september 2022

Vår värd/servitris denna kväll var en av ägarna, Nettan, och är det någon som vet hur man på ett avslappnat sätt bemöter sina gäster så är det hon!

Jag och min man dristade oss att prova AnJos ostron som serveras på flera olika sätt. Vi valde pankofriterade med sojamajonnäs (AnJos egna hemslagna majonnäs såklart) och vitlök & gruyère gratinerade ostron. Till detta husets champagne – mums!

Till varmrätt valde min man AnJos storsäljare blåmusslor i vitlök & persilja med vitlöksbröd. Jag valde grillad entrecôte med hemgjorda tunna pommes frites, bea och rödvinsås. Till detta blev det en Malbec från Argentina (El Enemigo) som serveras per glas. Gästerna kan få vilka viner de vill per glas vilket inte tillhör vanligheterna. Köttet var såklart av toppkvalitet och perfekt tillagat. Om man skall vara petig hade jag önskat att köttets serverades på en varm tallrik.

Till dessert blev det en kula av AnJos hemgjorda krämiga och syrliga hallonsorbet samt några centiliter Calvados.

Vi trivdes verkligen i Nettans sällskap och kan verkligen rekommendera ett besök på AnJo.

Datum för besöket: september 2022
Tack carino442
Omdömet skrevs 6 september 2022 från mobil enhet

Utsökt mat och dryck till ett överkomligt pris. Mysigt och bra akustik. Har bevarat lite av det som varit tidigare av mysigheten en aning Franskt

Datum för besöket: september 2022
Tack hvjs

Resenärer som tittade på AnJo Wine & Dine tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt AnJo Wine & Dine? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.