“Inte värt ett besök ”

Barrica Mat & Vinbar
Rankad som nr 50 av 332 Restauranger i Helsingborg

Dessvärre var besöket på restaurangen en stor besvikelse. Inte speciellt välkomnade när vi anlände- vi fick stå o vänta i ett hörn tills personalen hade tid att ta hand om oss. Det var fullsatt denna kväll och situationen upplevdes ej som säker i Corona-tider.
Personalen hade allt för mycket att göra vilket nästan gjorde att de upplevdes som otrevlig.

Maten var ok- inget att ”skriva hem om”. Snålt tilltaget med sås.

Vi hade fått tipset kring restaurangen då vi var på besök i Helsingborg- men det är dessvärre inget vi önskar rekommendera vidare!

Datum för besöket: februari 2021
Tack Emma Q

Omdömet skrevs 20 november 2020 från mobil enhet

Fantastiskt bra mat, riktigt bra utbud av viner som presenterades kunnigt av personalen.
Varit här flera gånger och kommer åter många gånger om!

Datum för besöket: november 2020
Tack Amanda E
Omdömet skrevs 2 oktober 2020

Bokat bord med familjen 1,5 månad tidigare för att fira födelsedag. Kommer dit och på grund av att dem ändrat bokningssystem hade vår bokning inte kommit med. Trots uppvisande av bekräftelsemail gick bordet vidare till annat sällskap som bokat efter oss.
Kasst bemötande av personal och noll kompensation.
Blir aldrig något återbesök här.

2  Tack amelier372
B9325UDemmaj, Ägare på Barrica Mat & Vinbar, svarade på det här omdömetSvarade 3 oktober 2020

Hej Amelie,
Som vi har pratat om och förklarat både på plats och i mail konversation så blir jag väldigt förvånad över att ni faktiskt en skriver detta här då både ett antal uräkter frpn min sida (som inte kan påverka det hända scenariot då vi inte ens hade er bokning pga just det du skriver, vi har bytt bokningssystem och i skiftet har er bokninf olyckligtvis fallit bort när det gamla stängdes och det nya öppnades. Dessutom har jag mailat dej om en kompesation för att komma och äta hos oss, just som utlovades på plats. Om inte det räcker så kommer vi dessvärre nog aldrig att kunna göra er nöjda.

Omdömet skrevs 30 september 2020 från mobil enhet

Otroligt goda tapas och till det ett utsökt vin. Vi var helnöjda. Trevlig serviceminded personal. Vi kommer tillbaks.

Tack mariaberseus
B9325UDemmaj, Ägare på Barrica Mat & Vinbar, svarade på det här omdömetSvarade 2 oktober 2020

Hej Maria,
Stort tack för ert besök och att du har tagit dej tid att skriva dessa fina rader om oss, det värmer ska du veta.
Varmt välkommen åter snart igen.

Omdömet skrevs 27 september 2020

Vi fick beställa dryck, och sen tog det 30 minuter innan vi fick beställa mat. Dumt när vi bara hade bordet i två timmar.
Vi fick ingen info om att det fanns flera kvällens specialare som inte stod i menyn. En tapas som tre av oss beställde var tydligen slut. Två av de fyra tapas jag åt var ganska smaklösa och trista.
En tapas serverades i ett kallt köpe-korvbröd. För 90 kr kan man tycka att det bör vara ett hembakat bröd... Nä, t.o.m. Pinchos tapas klår detta.

Vi blev inte tillfrågade om vi ville ha mer dryck, kaffe eller dessert. Som om vi var osynliga. Fick till sist be att få betala så att nästa sällskap kunde få bordet som de väntade på.
Det blir ändå två stjärnor pga trevlig lokal, prisvärd sangria och god patatas bravas.

1  Tack Brysselkaal

Resenärer som tittade på Barrica Mat & Vinbar tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Barrica Mat & Vinbar? Berätta vad du tyckte!