Höjdpunkter från omdömen
Teater

Var god dröj! En teater i tiden! Eva Rydberg o Allan Svensson är toppen! Samt de andra som ... läs mer

Omdömet skrevs 24 juni 2019
CarolaP244
Västerås, Sverige
från mobil enhet
Rolig teater i skön miljö

Pjäsen var rolig, men lite trög i början. Hela ensemblen lever på Eva själv. Underbart ställe med ... läs mer

Omdömet skrevs 21 juni 2019
evabA810YY
Helsingborg, Sverige
Läs alla 16 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Helsingborg
från 22,93 US$
från 89,51 US$
Malmö City Bike
4 omdömen
från 18,59 US$
från 72,49 US$
Omdömet skrevs 12 april 2017 från mobil enhet

Härlig friluftsteater som årligen besöks av tusentals besökare som vill se Eva Rydberg med flera roa oss från scenen. Bakom höga häckar sitter man inbäddad och trygg. Men Tänk på att det är kläder efter väder som gäller. Det finns både kiosk och toaletter. Ta med kaffekorg eller beställ i förväg. Hela fredriksdal är värt ett besök med sina trädgårdar, byggnader och djur.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack Monika L
Omdömet skrevs 26 juni 2016

Ett underbart besök på teatern där vädret är avgörande för upplevelsen. Vi hade skönt sommarvarmt! Eva Rydberg och Co bjöd på många skratt och Thomas Pettersson lyfte årets föreställning med sin rolltolkning.

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack Marre65
Omdömet skrevs 18 juni 2016

Fredriksdalsområdet är en oas i Helsingborg. Musèer, trädgårdsanläggningar, boskapsdjur, cafe`etc. Marknadsdagar, samt lite olika event. Inom området finns en friluftsteater, som varje sommar har ett lustspel i Eva Rydbergs regi. Årets upplaga tillhör de bästa. Helt fantastiskt skådespeleri. Vi har sett de flesta de sista 8-10 åren. Detta årets upplaga är en riktig höjdare. Mycket underhållande. Något som vi tycker att man inte bara kan missa, när man är i Helsingborg.

Ett besök på Fredriksdal kan verkligen rekommenderas, även dagtid, då själva området Fredriksdals friluftsmuseum, är en upplevelse.

Uppgifter från Wikipedia: Fredriksdals friluftsteater är belägen i Fredriksdals friluftsmuseum i Helsingborg. Den har bland annat kallats för norra Europas vackraste friluftsteater. Den invigdes den 27 juli 1932. Premiärprogram var folklustspelet Värmlänningarna. Fredriksdalsteatern blev en riksangelägenhet när Nils Poppe tog hand om teatern och TV började sända föreställningarna i trettonhelgen. Poppe blev Fredriksdal trogen i 28 säsonger 1966-93. Sedan 1994 är Eva Rydberg teaterdirektör. Varje sommar lockar teatern över 50 000 personer.

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack benganmajsan