“Modern restaurang i klassisk miljö!”

Sofiero Slottsrestaurang
Rankad som nr 24 av 355 Restauranger i Helsingborg
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 5 oktober 2021

God mat i en underbar miljö. Utsikten över havet och ut mot Danmark, jo man tackar.
Brukar alltid här efter att vi gått en runda i den fina trädgården, synd att det knappt har något glutenfritt dock.
Ett måste att besöka om man är i Helsingborg över sommaren!

Datum för besöket: september 2021
Tack Mallzzan O

Omdömet skrevs 29 augusti 2021

Tvårätterslunch, hälleflundra och plommonkaka. Fantastisk fisk där smakerna satt som en smäck. Generös portion också. Efterrätten var kanske mer åt det intressanta hållet. Trevlig service och och jättetrevligt bord med utsikt över Öresund bidrog också till den fina upplevelsen.

1  Tack Sonja S
Omdömet skrevs 26 augusti 2021

Vi beställde den gröna varianten och blev överväldigade av smakerna och de generösa portionerna. Mycket prisvärt i en trevlig miljö. Bra bemötande. Återkommer gärna. Lite märkligt dock att behöva betala inträde till Sofieros trädgård om målet enbart är att äta lunch.

Tack Lange112
Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Vi bokade en lunch och valde att ta en tvårätters för ca 260 kr. På menyn var tonfisk tartar och kummel. Det var bra portioner, fina uppläggningar och riktigt bra smaker. Vi beställde också in ett glas vitt till maten som passade väldigt bra till båda rätterna, men speciellt till förrätten.

Miljön är trevlig att sitta i, men inte så speciell som vi hade förväntat oss då det var ganska mörkt inomhus. Vi hade heller inget bord med utsikt utan satt i ett hörn med en ingång där folk gick, vilket så klart gjorde sitt för upplevelsen.

Servicen tog lite tid även fast det inte var fullsatt, men var trevligt. Dock fick vi ingen beskrivning av varken vin eller maten, kanske för att det var lunch.

Det var en trevlig lunch, men inget exceptionellt. Det är bra att det finns gratis parkering utanför slottsområdet. Däremot så är det helt galet att man måste betala inträde om man vill se trädgården även fast man har bokat bord på slottet.
visst hinner man se den även efter maten, men själva grejen är ju väldigt konstigt.

Själva slottsområdet är väldigt vackert och et finns säkert mycket roligt att se där om man har tiden och vädret är bättre.

1  Tack HMPR
Omdömet skrevs 1 augusti 2021

Det här är utan tvekan Helsingborgs bästa restaurang. Ett kreativt kök som kan den klassiska matlagningens alla finesser och som dessutom ger det hela en spännande modern tvist utan att det blir till effektsökeri. Excellent matsalsarbete; vänligt, kunnigt och diskret. Fantastisk läge med utsikt över Öresund. Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: juli 2021
Tack Jörgen D

Resenärer som tittade på Sofiero Slottsrestaurang tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sofiero Slottsrestaurang? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.