“Ganska bra lunch”

Sofiero Slottsrestaurang
Rankad som nr 22 av 335 Restauranger i Helsingborg
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar

Vi bokade en lunch och valde att ta en tvårätters för ca 260 kr. På menyn var tonfisk tartar och kummel. Det var bra portioner, fina uppläggningar och riktigt bra smaker. Vi beställde också in ett glas vitt till maten som passade väldigt bra till båda rätterna, men speciellt till förrätten.

Miljön är trevlig att sitta i, men inte så speciell som vi hade förväntat oss då det var ganska mörkt inomhus. Vi hade heller inget bord med utsikt utan satt i ett hörn med en ingång där folk gick, vilket så klart gjorde sitt för upplevelsen.

Servicen tog lite tid även fast det inte var fullsatt, men var trevligt. Dock fick vi ingen beskrivning av varken vin eller maten, kanske för att det var lunch.

Det var en trevlig lunch, men inget exceptionellt. Det är bra att det finns gratis parkering utanför slottsområdet. Däremot så är det helt galet att man måste betala inträde om man vill se trädgården även fast man har bokat bord på slottet.
visst hinner man se den även efter maten, men själva grejen är ju väldigt konstigt.

Själva slottsområdet är väldigt vackert och et finns säkert mycket roligt att se där om man har tiden och vädret är bättre.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack HMPR

Omdömet skrevs 1 augusti 2021

Det här är utan tvekan Helsingborgs bästa restaurang. Ett kreativt kök som kan den klassiska matlagningens alla finesser och som dessutom ger det hela en spännande modern tvist utan att det blir till effektsökeri. Excellent matsalsarbete; vänligt, kunnigt och diskret. Fantastisk läge med utsikt över Öresund. Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: juli 2021
Tack Jörgen D
Omdömet skrevs 22 juni 2021 från mobil enhet

Trevlig restaurang vi bokade bord och bad om bord med utsikt och det fungerade. Maten något dyr men rödingen var god men liten. Enda grönsaken var lite sönderkokt blomkål. Ingen sallad. Vid vissa bord så fick de bröd och smör till maten. Kändes inte trevligt att behöva tigga om det så vi lät bli.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack Tommy T
Omdömet skrevs 19 juni 2021 från mobil enhet

Så gott och vackra upplägg!
Åt återigen en 3-rätters lunch som håller mycket hög klass med underbara smaker. Miljön är så fin. Rekommenderas! Bifogar bilder på maten.
Servicen var så bra! Kommer tillbaka hit igen.
Det svåra kan vara att få parkering, så vi tog 8ans buss hit.

Datum för besöket: juni 2021
Tack Dixan67
Omdömet skrevs 29 maj 2021 från mobil enhet

Ett fantastiskt kök. Jag är allergisk mot mjölkprotein och köket hanterade det på ett ypperligt sätt.
Flera restauranger jag besökt som utgett sig för att vara fina har serverat mig avskalade rätter eller begränsat mitt urval trots att jag varslat om min ankomst.
Sofiero slottsrestaurang anpassade mina rätter utan att för den skull skala av utan ersatte med något annat. Maten smakade mycket bra. En stor eloge till köket.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Jan B

Resenärer som tittade på Sofiero Slottsrestaurang tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sofiero Slottsrestaurang? Berätta vad du tyckte!