“Någorlunda ok restaurang”

Sofiero Slottsrestaurang
Rankad som nr 22 av 334 Restauranger i Helsingborg
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar

Trevlig restaurang vi bokade bord och bad om bord med utsikt och det fungerade. Maten något dyr men rödingen var god men liten. Enda grönsaken var lite sönderkokt blomkål. Ingen sallad. Vid vissa bord så fick de bröd och smör till maten. Kändes inte trevligt att behöva tigga om det så vi lät bli.

Datum för besöket: juni 2021
Tack Tommy T

Omdömet skrevs 19 juni 2021 från mobil enhet

Så gott och vackra upplägg!
Åt återigen en 3-rätters lunch som håller mycket hög klass med underbara smaker. Miljön är så fin. Rekommenderas! Bifogar bilder på maten.
Servicen var så bra! Kommer tillbaka hit igen.
Det svåra kan vara att få parkering, så vi tog 8ans buss hit.

Datum för besöket: juni 2021
Tack Dixan67
Omdömet skrevs 29 maj 2021 från mobil enhet

Ett fantastiskt kök. Jag är allergisk mot mjölkprotein och köket hanterade det på ett ypperligt sätt.
Flera restauranger jag besökt som utgett sig för att vara fina har serverat mig avskalade rätter eller begränsat mitt urval trots att jag varslat om min ankomst.
Sofiero slottsrestaurang anpassade mina rätter utan att för den skull skala av utan ersatte med något annat. Maten smakade mycket bra. En stor eloge till köket.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Jan B
Omdömet skrevs 13 maj 2021 från mobil enhet

Personligt, trevligt och utsökt mat. Vi åt röding och en efterrätt med rabarbermousse som var jättegod. Lammet var fint med ramslökssky och en rolig och god citronglass au four. Såg ut som en vulkan. Fin miljö och gott bemötande.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Streamsaid
Omdömet skrevs 5 april 2021 från mobil enhet

Allt var jättebra förutom den rökta glassen till efterrätten. Jag vet inte om det är en delikatess eller ett påhitt, Men ganska äckligt!

Datum för besöket: april 2021
Tack nattfjaril

Resenärer som tittade på Sofiero Slottsrestaurang tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sofiero Slottsrestaurang? Berätta vad du tyckte!