“Svensk bläckfisk!”

Rankad som nr 28 av 338 Restauranger i Helsingborg
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 16 augusti 2020 från mobil enhet

Att få sitta i den vackra salongen och äta en utsökt bläckfiskanrättning (resp. lax samt gnocchi) var en upplevelse bara det. Vi njöt av verkligt god mat och fräscht -men dyrt- bubbelvatten. Lite snålt tilltaget av det goda brödet och vi saknade spontan påfyllning av kaffet, annars var det mycket bra.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Heffaklump

Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Tar betalt för vatten från tapp. 5kr för ett litet glas(!) stilla vatten och 20kr(!) för bubbelvatten. Aldrig varit med om i Sverige förr, inte ok. I övrigt ok mat, fint läge och bra slottscafé. Men överskuggas av girigheten och det orimliga i att ta betalt för vatten när i princip ingen annan i Sverige gör det.

Tack NavigatingTellus
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Vi beställde bord för lunch, fint väder när vi kom dit och önskade förstås uteplats, tyvärr gick inte detta. Rekommenderar att ni skriver det i kommentarsfältet vid bokningen. Mycket god lunchrätt med kantareller och en magisk god avocadocreme till.

Tack 653claesw
Omdömet skrevs 15 juli 2020 från mobil enhet

Tillsammans med min familj och vänner besökte jag Sofiero den 14 juli 2020. Vi bestämde oss för att att inleda besöket med en kopp kaffe i slottsrestaurangen precis vid öppningen. I kassan försökte jag betala med två olika kort men bägge försök misslyckades. Jag sa då till en stressad servitris att det måste vara fel på systemet. Tyvärr började då kassabiträdet att skälla ut mig. Hon skrek att jag ”angrep deras system”. Nivån på reaktionen var helt inadekvat. En kollega till henne kom sedan ut och sa att de inte kan få igång nätet. Kassabiträdet bad trots det aldrig om ursäkt och fortsatte att uppträda otrevligt mot mig. Jag blev ledsen för detta och det påverkade hela dagen och upplevelsen av de vackra trädgårdarna och miljöerna.

Tack KtHnd
Omdömet skrevs 10 juli 2020

Mycket god lunch, bläckfisk med bl.a. fänkål och parmesanmousse. Trevlig miljö och mycket trevlig personal.

Tack Vilmaella

Resenärer som tittade på Sofiero Slottsrestaurang tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sofiero Slottsrestaurang? Berätta vad du tyckte!