Tripadvisor

Rankad som nr 26 av 332 Restauranger i Helsingborg
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 13 oktober 2019

Bra service och en bra komponerad "hummermeny". Det som sänker helhetsupplevelsen är vinvalet. Som i två fall fick menyn att falla i kombination av smak. Bland annat hör Cava inte hemma i detta sammanhang av vald råvara som hummer på en restaurang som varit högt ansedd, i alla fall för 15 år sedan. Riedelglas som är så fantastiskt att dricka ur! Varför då inte ha ett rätt glas som passar in på pinot noir ? utan att köra med vitvinsglas.....det var kanske ett av de 2 felen.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack AndersBjorklundYstad

Omdömet skrevs 30 augusti 2019 från mobil enhet

Vi var här för ett kalas. Det var utmärkt service och väldigt fina lokaler. Jag rekommenderar det starkt!

Datum för besöket: september 2018
Tack Torarv
Omdömet skrevs 25 augusti 2019 från mobil enhet

Besökte trädgårdsmässa 23-25 augusti och vi blev sugna på restaurangen, vi tog 2-rätter och fick lax med tillbehör till förrätt samt piggvar till varmrätt, vi jade turen att få bord ute i solskenet.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack torbj_rnl525
Omdömet skrevs 5 augusti 2019

Vi var och besökte Sofiero slott under påsken och valde att beställa "dagens lunch" på caféet. En mycket vällagad italiensk lunchrätt som vi var mycket nöjda med. Utsikten var även fantastiskt fin!

Datum för besöket: april 2019
Tack John K
Omdömet skrevs 1 augusti 2019

Vi bokade bord för lunch och bad i förväg att få veganskt och glutenfritt. Vi blev båda överraskade över hur fin och vällagad mat vi fick! Kantareller, fänkål, färskpotatis och andra fina primörer som var vällagade med mycket smak. Det glutenfria brödet vi fick i väntan på maten smakade gott av kummin och salt, inte alls vad man som glutenintolerant är van vid. Till dessert en persikosorbet i spännande kombination med färska hallon och anisdoftande persikor. Trevlig personal (även om vi inte blev tillfrågade hur maten smakade som egentligen borde vara standard) och vacker miljö med utsikt över parken och sundet.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Anna O

Resenärer som tittade på Sofiero Slottsrestaurang tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Sofiero Slottsrestaurang? Berätta vad du tyckte!