Tripadvisor
Publicera
Inkorg

“Helsingborgs bästa restaurang !”

Restaurang Glada Änkan
Rankad som nr 1 av 332 Restauranger i Helsingborg
Beskrivning: Semester Stängt från 23/6-17 till 16/7-17.
Omdömet skrevs 17 februari 2020

Mycket god Budapest-schnitzel ! Den bästa vi någonsin ätit ! Ungersk specialitet när den är som bäst ! Hit återkommer vi mer än gärna!
B-o & Lisbeth Andersson. Forsheda.

Tack B-o A
815attilac, Ägare på Restaurang Glada Änkan, svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2020

Hej B-o A!
Tack för ditt omdöme! och Tack för "Nomineringen"! vi gör så gott vi kan! Välkommen åter!
Hälsningar,
Marta & Attila

Omdömet skrevs 16 februari 2020 från mobil enhet

Trevlig liten gemytlig restaurang med fokus på mycket mat, kanske inte så komplex mat och ganska begränsad vin sortiment, Men serverat med stor passion och hjärta.

Ungersk mat och dryck är det som gäller , priser kändes ok , vi var alla mätta och belåtna.

1  Tack JHE
815attilac, Ägare på Restaurang Glada Änkan, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2020

Hej Jens H!
Tack för ditt omdöme och Välkommen åter!
mvh,

Omdömet skrevs 12 februari 2020

En kolesterol utmaning, prova schnitzel plankan - man går inte hungrig därifrån, trevlig miljö och god dryck

Datum för besöket: september 2019
Tack 483henriks
815attilac, Ägare på Restaurang Glada Änkan, svarade på det här omdömetSvarade 13 februari 2020

Hej Henrik S!
Tack för ditt omdöme! har du vägarna förbi missa inte oss!
Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 11 februari 2020 från mobil enhet

Mycket trevlig restaurang med god mat och mysig stämning.
Nästa gång vi är i Helsingborg går vi definitivt hit igen!

Tack christerj612

Hej Christer J!
Tack för ditt omdöme! Tack att du valde oss! Välkommen åter!
Med vänliga hälsningar,,

Omdömet skrevs 1 februari 2020

Öppnade dörren och steg direkt från den regniga verkligheten rakt in i operettens underbara värld. Vid ankomsten möttes jag av värme och personlig omtanke. Efter att ha läppjat på det mousserande vin kom förrätt in, vegetariskt crepes. Oj, vilken god och välkryddad maträtt. Till varmrätt en elegant filé av bergtunga is á la Hanna Glawari, Jag njöt av varje munsbit. Både till för- och varmrätten valde jag husets vin, det visade sig vara ett gott val. Jag är inte mycket för söta desserter, men ville avsluta aftonen på ett furstligt sätt och beställde Tokaji Aszú 6 puttonyos. Jag slöt ögonen och njöt för varje droppe kom jag längre och längre in i operetts värld. Detta var mitt första besök på restaurangen, men definitivt inte mitt sista.

Tack Lars_EricHelsingborg
815attilac, Ägare på Restaurang Glada Änkan, svarade på det här omdömetSvarade 4 februari 2020

Hej Lars_Erik!
Tusen tack för en så utförlig beskrivning om din upplevelse hos oss! Det värmer om hjärtat och ger kraft att fortsätta det vi har börjat med för 20 år sedan. Varmt Välkommen åter!
Med vänlig hälsning,,

Resenärer som tittade på Restaurang Glada Änkan tittade också på

Helsingborg, Skåne län

Besökt Restaurang Glada Änkan? Berätta vad du tyckte!