“Alltid gott och trevligt”

Restaurang Carl Fredrik
Rankad som nr 2 av 67 Restauranger i Ängelholm
Kök: Svenskt, Skandinaviskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Beskrivning: I Skåne sätter vi gemytet, trivseln och välmåendet i högsäte. Också det en tradition för Carl Fredrik att vårda. Vi serverar en totalupplevelse där maten, miljön och servicen är vårt varumärke. Råvarorna är noggrant utvalda och håller högsta kvalitet. Med plats för 40 matgäster inomhus och ytterligare 40 platser utomhus sommartid, hälsar vi Er hjärtligt välkomna till en smaklig måltid och samtidigt en upplevelse för sinnena.

Äter här minst en gång om året i princip sedan öppnandet. Menyn varierar inte så mycket och då vi är ett stort sällskap har vi i princip smakat oss igenom hela menyn vid varje tillfälle. Vi har nog aldrig på ca 20 år varit missnöjda med någon rätt, även om vi alla har våra favoriter. jättegott och vällagat - ett säkert kort.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack majhaj

Omdömet skrevs 10 augusti 2021

Vi var ett sällskap på åtta personer som åt av alla huvudrätter på menyn. Alla var nöjd med maten. Det bästa jag har ätit i Ängelholmstrakten, mycket prisvärt. Utmärkt service och glest utplacerade gäster.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack lenlin
Omdömet skrevs 1 juli 2021

Fantastiskt god fjällröding och chokladtårtan får ingen missa. Enkel inredning med maten i fokus samt trevlig personal.

Datum för besöket: juli 2021
Tack ingrido47
Omdömet skrevs 22 september 2020 från mobil enhet

Det kändes nästan som en hemma restaurang när vi kom hit till denna villa. God och vällagad mat men inte så spännande. Vi var ändå väldigt nöjda pga att ägaren var väldigt trevlig & maten smakade bra. Vi åt gösfilé som var väldigt god men även ryggbiffen smakade mycket bra. Rekommenderas om man vill ha klassiska smaker:)

Datum för besöket: september 2020
3  Tack Sabina_B_700
Omdömet skrevs 13 september 2020 från mobil enhet

Mycket bra bemötande från bokning till ankomst. Vi åt baconlindad Chèvre till förrätt. Mycket, mycket god. Sen tog vi deras söndagsmiddag som var Wallenbergare. Wallenbergare har jag ätit många men denna var riktigt, riktigt god. Svampsåsen var magisk och Wallenbergaren var saftig och god. Mysigt, rent o fräscht inte minst på toaletten. Så här ska det vara. Full pott till Er

Datum för besöket: september 2020
1  Tack Tord H

Resenärer som tittade på Restaurang Carl Fredrik tittade också på

Ängelholm, Skåne län

Besökt Restaurang Carl Fredrik? Berätta vad du tyckte!