“Choklad- och lakritsupplevelse av rang”
Omdöme om Sjöholms Bageri

Sjöholms Bageri
Rankad som nr 12 av 68 Restauranger i Ängelholm
Beskrivning: Välkomna till Sjöholms bageri på Storgatan i Ängelholm. Bageriet har legat på samma plats sedan 1876, vilket gör det till Sveriges äldsta bageri och här har vi bakat i stenugn i 130 år innan det blev modernt i Stockholm... Hos oss kan du komma in och köpa ditt färska bröd att ta med hem, eller njut av en fika i vårt mysiga fik och håll koll på vad bagaren har för sig under dagen.

Fika på Sjöholms är alltid till lika bra. Idag provade jag en bakelse med choklad, lakrits och björnbär. Oslagbar! Tack!
Dessutom mysigt, gott te och trevlig personal.

Datum för besöket: september 2020
Tack Helena T

Omdömet skrevs 31 juli 2020 från mobil enhet

Det som saknades var de "gamla klassikerna" som Napoleonbakelse, Budapest, Casablanca, Schwartswald och Margarethatårta. Det som finns är bra men snälla tänk på oss i Alla åldrar som längtar efter klassikern till kaffet.

Datum för besöket: juli 2020
Tack vardagslyxen
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Sveriges äldsta bageri som finns i samma hus sedan 1836. Mycket gott att välja mellan. Bra frukosterbjudande. Jättetrevlig personal. Bakverk med klass!

Datum för besöket: juli 2020
Tack torstenl723
Omdömet skrevs 6 mars 2020 från mobil enhet

Alltid jättegott bröd. Plus för ”svinnbrödet” och deras goda grova surdegsbaguette.
Försöker undvika sötsaker så kakorna kan jag inte uttala mig om men de ser delikata ut.

Datum för besöket: mars 2020
Tack Getaway823103
Omdömet skrevs 26 februari 2020

Hit går man på sin lunch och äter deras goda grillade mackor och avslutar med en god kaka eller bulle. De misslyckas aldrig!

Datum för besöket: december 2019
Tack Magdalena J

Resenärer som tittade på Sjöholms Bageri tittade också på

Ängelholm, Skåne län

Ängelholm, Skåne län

Besökt Sjöholms Bageri? Berätta vad du tyckte!