Spara
Vanlig gågata

Omdömet skrevs 23 maj 2020
VeniUltra
Hallands län, Sverige
Perfekt shoppingstad - nära till allt

Omdömet skrevs 4 december 2019
Christina K
Laholm, Sverige
Läs alla 12 omdömen

Omdömet skrevs 23 maj 2020

Ängelholm är trevligt, men Storgatan hör väl inte till det bästa. Går ni här missar ni dessutom att spatsera längs den lummiga Rönne å.

Datum för upplevelsen: maj 2020
Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 4 december 2019

Jag tar gärna tåget från Laholm till Ängelholm några gånger per år för lite shopping eller restaurangbesök. Bra utbud av butiker. Något för alla. Butikerna ligger tätt längs Storgatan. Mysig stadskärna. Många bra restauranger. Nära från stationen till Storgatan. När barnen var små gick vi ofta till biblioteket där barnen kunde vara ner med en bok och vila benen.

Datum för upplevelsen: november 2019
1  Tack Christina K
Omdömet skrevs 9 juli 2019

Gågata med många affärer och många restauranger med uteserveringar. Vid torget ligger en vacker kyrka. Helt klart värt en eftermiddag och kväll.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack Cogsproggle
Omdömet skrevs 21 januari 2019 från mobil enhet

En enkel gågata, 200m (eller 300?) med de sedvanliga Kappahl, Lindex, H&M, Åhléns, flera apotek och några caféer. Här finns några mindre boutiqer med kläder av bättre kvalité och större prislappar, flera frisörer och några lokaler som inhyser alla typer av affärer i ungefär ett halvt år innan det skerett ägarbyte och något nytt öppnar upp.
Det är en helt ok gågata beroende på vad man letar efter och vilka önskemål/krav man har.
Närheten till Rönne å är ett stort plus i min mening, det finns ett jättehärligt fik precis vid åkanten som heter Rönne Café om det inte också har bytt ägare sen jag var där sist och det nu heter något annat.

Datum för upplevelsen: januari 2019
1  Tack marialilja1976
Omdömet skrevs 27 augusti 2018 från mobil enhet

En bra mix av affärer och restauranger. Uteserveringarna finner man längs hela gatan. Stortorget är en naturlig samlingspunkt med torghandel lördagar, stora uteserveringar sommartid och olika aktiviteter under året.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack Anders R