“Pluman är god!”
Omdöme om Grytor Och Glas

Grytor Och Glas
Rankad som nr 56 av 68 Restauranger i Ängelholm
Omdömet skrevs 2 juli 2019

Var där 2018 och tyckte det var toppen på alla sätt och vis. I år 2019 kan jag tyvärr intetsägande samma sak. På baksidan finns en utemiljö som är perfekt vid fint väder. Maten är ok men som sagt bättre var den förra året!

Datum för besöket: juli 2019
Tack evainorden

Omdömet skrevs 23 maj 2019

I en lokal som som skulle behöva en renovering, har ambitiösa Grytor och Glas öppnad mitt i Ängelholm. Lokalen

Oxtartaren (på menyn felstavad) är generös och kommer med ett perfekt tempererat ägg och inte bara med en äggula. Smakerna är inte så kraftiga som man kan önska och köttet på tok för kallt. Men på det hela är det bra förrätt, möjligen något stabbig och som sagt försiktigt kryddad.

Till huvudrätt: hälleflundra. In kommer en sladdrig och överkokt fisk dränkt i skirat smör. Den utlovade pepparrotskrämen smakar just ingenting och hela anrättningen blir efter ett par tuggor rent ut sagt rätt så äcklig. Det är ytterst sällsynt att jag inte äter upp maten, men här lämnar jag faktiskt halva portionen på tallriken – utan kommentar från servitören.
Nja, hit kommer jag nog inte fler gånger.

Datum för besöket: maj 2019
Tack dextergordon11
Omdömet skrevs 19 mars 2019 från mobil enhet

Välkomponerade rätter i bra storlekar. Trevlig och serviceminded kypare.
Rekommenderar pilgrimsmusslan!!
Det enda som jag saknade var att inredningen var lite kal...

Datum för besöket: mars 2019
Tack Ahnfelt
Omdömet skrevs 13 februari 2019

Besökte för första gången och blev mycket positivt överraskad. Lagom stort, lagom stor meny och allt som vårt sällskap provade i den var jättegott. Vi kommer säkert tillbaka.

Datum för besöket: januari 2019
Tack 653mikaels
Omdömet skrevs 10 februari 2019 från mobil enhet

En förrätt utan harmoni men där huvudrätten var väldigt bra. Oxfilé där man inte frågade hur vi ville ha köttet tillagat, några i sällskapet upplevde köttet lite väl rött..
Bra service i övrigt.

Datum för besöket: februari 2019
Tack Anders R

Resenärer som tittade på Grytor Och Glas tittade också på

Ängelholm, Skåne län

Besökt Grytor Och Glas? Berätta vad du tyckte!