Öppet i dag: Stängt
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Besviken

Vi besökte djurparken i juli 2020 med två små barn. I och med Corona var bara djurparken öppen men ... läs mer

Omdömet skrevs 13 juli 2020

B3185UAnicoles
från mobil enhet
Läs alla 196 omdömen

Omdömet skrevs 2 september 2020

En stor del av djurparkens djur har det fruktansvärt. Apatiska schimpanser som hålls på minimala ytor, smala uttråkade lejon, tigrar som vankar fram och tillbaks i den lilla inhägnaden är bara några exempel. Ölands djurpark ska man undvika om man är djurvän. Oengagerad personal och allmänt sliten djurpark.

Tack danieldaydreamer
Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Varning! Besök inte detta ställe! Dyrt, slitet, inga rutschkanor öppna i dessa tider. Djurparken i mycket dåligt skick och djuren ser ut att må dåligt!

Tack 535zaran
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Alla rutschkanor förutom en var avstängda vilket inte framkom men ändå var man tvungen att betala ordinarie pris. Stället var allmänt slitet och toaletterna var ofräscha. De som jobbade där kunde inte Svenska vilket gjorde att det brast i kommunikationen angående frågor om badlandet. En av badvakten skrattade dessutom när ett barn i vårat sällskap slog i sig i rutschkanan.

Har varit på Ölands djurpark tidigare och då har jag tyckt att det har varit jätte bra, men man har märkt att den gjort nerskärning på både personal och städ i och med Corona antagligen.

Tack B3185UAnicoles
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Hit åker vi aldrig igen.
Slitet, dyrt, trött och smutsig personal. Dålig och onödigt dyrt mat. Varför betala 20kr för en ostskiva på sin hamburgare? Vi kände oss ständigt lurade på pengar. Tåget som vanligtvis åker runt parken (som är grattis) var ansträngd ”pga Corona” men andra tåget som kostar 30 kr/pers för 3 min åk fungerade under pandemin. Svårt att säga nej till barnen som inte hade mycket att göra där inne. Karusellerna var avstängda pga Corona men det fanns små karuseller där man betalade för åk. Och på tal om stackars djuren som bodde så trångt. Förstår inte att Ölands djurpark får bedriva sin verksamhet. Ung och okunnig personal, man ser snålheten och girigheten lysa igenom parken. Vi var här för 3 år sedan och det har bara blivit värre. Vi kommer därför bojkotta detta stället framöver och uppmana alla vi känner att inte åka hit.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Ressmartare
Omdömet skrevs 22 juli 2020

Kebabtallrik med dryck 152:-, så mycket har jag aldrig behövt betala i ett gatukök. Vill man ha ost till hamburgare får man betala 20:- extra. Hutlöst!

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack thomasjB1017AL