Öppet i dag: 10:00 - 17:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Kul med djur, kiosker och vattenland

Jättehärlig dag på Ölands djurpark en fredag i juni. Mindre folk och gått om utrymme för lek ... läs mer

37annikal
från mobil enhet
Sunkigt och dyrt men roligt

Allt kändes gammalt och slitet. Många i personalen var trötta och ointresserade (fanns de som var ... läs mer

Omdömet skrevs för 2 dagar sedan
Smulpajsla
Tyresö, Sverige
Läs alla 202 omdömen

Omdömet skrevs 22 juli 2020

Kebabtallrik med dryck 152:-, så mycket har jag aldrig behövt betala i ett gatukök. Vill man ha ost till hamburgare får man betala 20:- extra. Hutlöst!

1  Tack thomasjB1017AL
Omdömet skrevs 15 juli 2020 från mobil enhet

Vi hade inga större förväntningar på djurparken och blev positivt överraskade. Det fanns fler djur än vi trodde och mycket att titta på, framförallt många olika sorters apor. Det fanns också många små kuriosaskyltar om djur runt om i parken som var roliga att läsa. Kanske kunde dock djuren ha lite mer plats. Det kändes också som om att parken tog covid-19 på allvar och såg till att folk höll avstånd. Maten var god och helt ok pris. Barnen älskade ”inte röra marken” området!

Negativt var att all information om djuren bara fanns på svenska. Det gjorde att vi inte kunde tillgodogöra oss all information. Vi hade också gärna sett information om djuren specifikt tex ”här bor 2 tigrar, de heter.. och är .... gamla”. Parken känns också lite gammal tex shopen och ingången. Den skulle behöva en uppfräschning.

2  Tack 581ssson
Omdömet skrevs 13 juli 2020 från mobil enhet

Vi besökte djurparken i juli 2020 med två små barn. I och med Corona var bara djurparken öppen men för oss var det ändå en besvikelse. Man förknippar Öland med Ölands Djurpark men allt känns gammalt och slitet. Personalen upplevs som trött och trots att vi var mitt i högsäsong så känns hela parken eftersatt.

Vi kommer inte att åka hit igen.

1  Tack CarolineO893
Omdömet skrevs 9 juli 2020 från mobil enhet

Jag gillade Ölands djurpark även fast jag var lite skeptisk. Vi besökte det nu och det var lugnt med folk och Corona säkrat. Kändes tryggt. Vissa delar av parken har dock sett sina bästa dagar, spindelnät där det ej ska vara och fågelbajs på bord och bänkar som hade mått bra av att någon torkade av minst en gång om dagen. Framförallt nu i Corona. Men överlag mycket roliga djur, dock tyckte vi och många fler i parken att tigrar och vissa apor va väldigt smala. Och den stackars alligatorn hade väldigt tråkigt där han låg. Väldigt mycket spindelväv runt hans inhängnad. Över lag nöjda, ska man ge någon mer feedback så var det decennier sedan grejerna till shopen köpes in det var dammigt och solblekt. Och priset? De va brutalt högt för allt i shopen för solblekta gamla grejer. Har inget problem med att betala 40kr för en godis men den får gärna vara tillverkad i år. Gör om och gör rätt för de priserna vill barnen inte bli förgiftade av gamla grejer.

Tack lindaglennklev
Omdömet skrevs 6 juli 2020 från mobil enhet

Mycket vackra möbler som vårdats, målats vita Vintage. Bra priser och behjärtansvärt ändamål. Nere vid Caféerna och har eget minifika vid hamnen. Trivsamt. De hämtar möbler som gör sig. Ml Jensen Växjö

Tack Odyssey31274386632