Omdömet skrevs 2 oktober 2020 från mobil enhet

Rummet var drägligt, utan större finess. Inredning av rummet helt utan känsla för hur man får ett hotellrum mysigt.
Extremt dåligt tv-utbud, endast fria kanaler, vilket inte håller i dagens läge. Obekväm säng av låg kvalitet, hård och studsig samt utan individuell fjädring - långt ifrån vad jag väntar mig av ett hotell.
Badrum basic utan någon som helst lyxkänsla. Tvåldispenser för bodywash/shampoo och en annan för conditioner, vilket tar bort mycket av hotellkänslan. Trots att de marknadsför sig som ett spa hotell var det mer offentlig toalett än wellness känsla på badrummet. I övrigt var badrummet i klassisk 90-tals stil med bas standard.
Vi prövade ta en drink i spa baren i huset invid huvudbyggnaden, men obekväma stolar och obefintlig trevnad i ”gillestuga à la 1985” inredningen samt plastglas trots att vi var klädda för middag tog bort all glädje.

Maten i restaurangen på à la carten var under all kritik. Mycket ambitioner men låg förmåga fick köket att lämna ut mat av vägkrogsklass, vilket inte matchar deras profil på nätet. Ett råd till dem är att hålla det enkelt men göra det bra, istället för att bits efter för mycket.
Frukosten stoltserade med mycket gott nybakt bröd men i övrigt var den bland de sämre jag ätit med ibdustriköttbullar och låg klass på pålägg och juice, samt ytterst begränsat utbud av färsk frukt.

Jag kommer välja ett annat hotell nästa gång jag besöker Öland.

1  Tack M1163MMroberth
Omdömet skrevs 14 september 2020

En eloge till personalen för ett mycket trevligt bemötande. Rymligt välstädat rum . Mycket god mat - middag och frukost - många olika val , och drycker . Vi kommer snart tillbaka till detta trivsamma hotell .

1  Tack Inga-lill L
Hotel Skansen, Ägare på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2020

Hej Inga-Lill!
Tack för er feedback, vad roligt att ni hade en bra vistelse hos oss. Ni är varmt välkomna tillbaka!
Hotel Skansen, Amanda

Omdömet skrevs 5 september 2020 från mobil enhet

Grym Spa, ute inne
Rygg massagen var en av de mest professionella jag har varit med om.
Bra Wi-Fi, lugn atmosfär, bastu från duschen, ute jacuzzin var perfekt passa på om det regnar. Ute Bastun var inte så varm?
Bra buffé.
Kommer tillbaka

Tack Zhir74
Omdömet skrevs 26 augusti 2020

Prefekt läge med 50 meter till stranden och restauranger. Gratis parkering.
Vi hade ett rum med balkong i markplan. Rummet hade AC vilket var tur då vi hade runt 30 grader. Sköna sängar.Balkonger var trevlig att sitta på men den behöver göras ren från spindelnät även uteserveringen behöver rengöras. Restaurangen bjöd på en liten meny med väl tilltagna priser vilket gjorde att vi åt där på ankomstdagen och valde annat stället nästa dag. Hotellet behöver uppdateras över lag

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Staffan413
Hotel Skansen, Ägare på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 1 september 2020

Hej Staffan!
Det ser ut som att ni trivdes hos oss vilket är viktigt för oss. Tack för er feedback, den är viktig för att vi ska kunna utvecklas och bli bättre.
Ha en fortsatt fin dag!

Omdömet skrevs 16 augusti 2020 från mobil enhet

Hotellet gillade vi skarpt. Vi hade bokat ett standardrum och det var väl ok o vi var nöjda med sängarna som var jättesköna.
Det fanns bättre rum som hade både ac o balkong.
Däremot var vissa i receptionen som var väldigt otrevliga. Det kändes som man "störde"personalen när man ville fråga något. När vi checkade ut satt personalen på en stol o surfade på nätet o kunde knappt resa sig från sin stol.
Restaurangen har stor potential och kan förbättras. Se omdöme i Restaurang skansen. avsevärt likaså frukosten. Varannan dag var det kalla bacon och äggröra.personalen däremot var väldigt trevliga.
Vi hade gett en fyra, men pga dålig attityd i receptionen blir det bara en trea.

Datum för vistelsen: augusti 2020
1  Tack weronicaopeter

Hej och tack för din feedback!
Vad tråkigt att ni inte fick ett positivt bemötande, vi vill självklart ge alla en bra service!
Jag hoppas att vi får chansen att ge er ett bättre bemötande vid ett annat tillfälle.

Bästa Ölandshälsningar, Amanda