Omdömet skrevs 16 augusti 2020 från mobil enhet

Hotellet gillade vi skarpt. Vi hade bokat ett standardrum och det var väl ok o vi var nöjda med sängarna som var jättesköna.
Det fanns bättre rum som hade både ac o balkong.
Däremot var vissa i receptionen som var väldigt otrevliga. Det kändes som man "störde"personalen när man ville fråga något. När vi checkade ut satt personalen på en stol o surfade på nätet o kunde knappt resa sig från sin stol.
Restaurangen har stor potential och kan förbättras. Se omdöme i Restaurang skansen. avsevärt likaså frukosten. Varannan dag var det kalla bacon och äggröra.personalen däremot var väldigt trevliga.
Vi hade gett en fyra, men pga dålig attityd i receptionen blir det bara en trea.

1  Tack weronicaopeter
Hotel Skansen, Ägare på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 1 september 2020

Hej och tack för din feedback!
Vad tråkigt att ni inte fick ett positivt bemötande, vi vill självklart ge alla en bra service!
Jag hoppas att vi får chansen att ge er ett bättre bemötande vid ett annat tillfälle.

Bästa Ölandshälsningar, Amanda

Omdömet skrevs 15 augusti 2020

Jag och min man hade bokat ett dubbelrum i detta hotell och aldrig tidigare besökt Öland men efter att läst recensionerna blev vi rekommenderade att ringa receptionen för att be om att snälla få vara i den nya delen då den äldre delen luktade rök och var nergången enligt recensioner. En tjej som hette Evelina svarade med en otroligt nedlåtande ton ”att eftersom vi bokat det billigaste rummet fanns det inget att göra. Det har heller inte rökts på rummen sedan tio år tillbaka. Vi kan uppgradera er till ett rum i spa Avdelningen för 800kr” För min del hade jag kunnat betala 10 000 kr för en uppgradering men att bli dömd på det viset gjorde att vi istället avbokade vår vistelse och bokade ett annat hotell. Tack för oss :)

1  Tack Caroline B
Omdömet skrevs 14 augusti 2020 från mobil enhet

Hade bokat ett ordinarie dubbelrum. Vet inte om vi hade otur men fick ett rum bredvid linneförrådet. Första natten vaknade vi vid midnatt av att det drogs gallerkorgar fram och tbx och sedan startade det om vid 06. Inget fel på rummet men sängen behöver uppdateras. En bäddmadrass tjock som ett frimärke.
Vid klagomål i receptionen uppgraderades vi snabbt till ett bättre rum med betydligt bättre säng( Bra bemötande och snabb service)
Rent och fräscht på hela hotellet.
Utmärkt frukost och god mat i restaurangen.
Bodde där i fyra nätter och kan tänka oss att bo där igen

1  Tack lotta_de_laval
Omdömet skrevs 14 augusti 2020 från mobil enhet

Det är inget större fel på detta hotell, men jag upplevde det inte som prisvärt. Vårt rum, som var ett Deluxe dubbelrum, kändes som ett ordinärt Scandic hotellrum. Sängarna helt ok, kuddarna lite sladdriga, badrummet standard. Rent och fräscht. Inte särskilt mycket toalettartiklar.

Spa:et, som låg i samma byggnad, består av en pool (finns även en utomhuspool på området), jacuzzi inne och ute samt bastu. Om man tänker sig en spa-vistelse blir man nog ganska snabbt uttråkad. Dock var behandlingarna som vi fick mycket bra och personalen vänlig och trevlig.

Frukosten drog också ner betyget en hel del, tyvärr. Inte särskilt mycket att välja på mer än det man hittar på ett betydligt billigare hotell och det varma var inte särskilt varmt.

Så sammanfattningsvis, även om det i och för sig var en behaglig vistelse, kommer vi nog att prova ett annat hotell nästa gång på Öland.

Tack AnnaBilling
Omdömet skrevs 10 augusti 2020 från mobil enhet

Både 2 nätter på detta fina hotell.
Fina rum med bra sängar och ett fint badrum. Hade hunden med oss och det fungerade utmärkt. Filt till sängen, samt vattenskål och matskål.
Bra frukost och väl organiserat med tanke på Covid 19 virus. Fick speciell tid till frukost och bra avstånd mellan borden.
Väldigt fin bar med många whisky sort( om man nu gillar det) samt en väldigt fin restaurang.
Nära till hamnen och de övriga restaurangerna och stranden.
Kommer att återvända till detta trevliga hotell.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack hakni
Hotel Skansen, Ägare på Hotel Skansen, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2020

Hej
Tack för att du har skrivit ett omdöme!
Vi är väldigt glada att ni trivdes bra hos oss.

Varmt välkomna tillbaka!

Bästa Ölandshälsningar