“Allt är glutenfritt och laktosfritt”
Omdöme om Våfflerian

Våfflerian
Rankad som nr 15 av 21 Restauranger i Färjestaden
Omdömet skrevs 30 juli 2020

Gissa om jag och min kompis som har celiaki och laktosintolerant blev lyckliga när personalen berättade att allt är 100% gluten och laktosfritt! Väldigt gott var det, rekommenderas till alla med celiaki och laktosintolerans!

1  Tack Fialottan1

Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Vi åt en jättegod och trevlig lunch på denna pärla precis vid vattnet. Vi provade en våffla med räkor och en med lax, båda otroligt goda! De serveras med en massa fräscha grönsaker och andra goda tillbehör som verkligen gör rätten till något extra. Kan varmt rekommendera detta ställe!

Tack evamahlen
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

En mycket trevlig vistelse med mycket våffla och fantastiska tillbehör.

Utsikten är fantastisk med utsikt över Kalmarsund och väldigt trevliga möbler att sitta i.

Tack joelsJ4658KJ
Omdömet skrevs 1 juli 2020

Provade nyöppnade Våfflerian eftersom det såg lovande ut, men tyvärr det levde inte upp till förväntningarna eller priset. Jag beställde en chèvre våffla som efter viss diskuterande gick att få utan hasselnötter(är nötallergiker). Bad även att man skulle plocka bort en del saker på dotterns laxvåffla men det gick inte. Makens räkvåffla hade inte många räkor och min saknade en avokado. När jag påpekade detta efter att ha sett att andra chèvrevåfflor hade det så fick jag till svar ”varför har du inte sagt det tidigare”. Det är väl iaf inte jag som gäst som ska hålla kolla på vad som ska vara på våfflan eller inte. Hutlöst pris för det man fick och dessutom dålig service gör att jag inte rekommenderar detta stället.

Tack charlotte l
Omdömet skrevs 30 juni 2020 från mobil enhet

Nyöppnat ställe i Färjestadens hamn. Mysig uteservering med mycket fin utsikt över havet. De serverar bara våfflor men har både matiga och söta. Enligt menyn var det lite oklart vad en bubbelwrapvåffla och våffelsticksen innehöll, men vi chansade och beställde en bubbelvåffla med choklad. Den var mycket god! Den innehöll choklad och vaniljglass, chokladmousse, riven choklad och två choklad praliner. Faktiskt värd sina 80 kr för den var stor!

Datum för besöket: juni 2020
Tack resandepalmen

Resenärer som tittade på Våfflerian tittade också på

Besökt Våfflerian? Berätta vad du tyckte!