“Härligt Café o Lanthandel”

Gardby Kafe & Lanthandel
Rankad som nr 16 av 22 Restauranger i Färjestaden
Omdömet skrevs 18 maj 2021 från mobil enhet

Härligt Café o Lanthandel i gammal stil.
Ett måste om du är på Öland.
Välj fika och något trevligt i lanthandeln.

Datum för besöket: maj 2021
Tack boj197

Omdömet skrevs 30 juli 2020

Här finn massor med smaskiga kakor att välja mellan. Trots många gäster är det inte trångt, stor trädgård.

Tack PeaTall
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Jättemysigt hemtrevligt och jättegott fika! Stora räkmackor med mera. Deras bakverk är OUTSTANDING! Absolut värt ett besök.

2  Tack borgenhard
Omdömet skrevs 10 juli 2020 från mobil enhet

Vi hade hoppas på mysigt café med goda mackor. Tyvärr ingen hit. Trångt och mycket folk som beställde, alla följde inte uppmaningen om att en i familjen skulle gå in och beställa. Tråkiga mackor erbjöds. Vi åt salami och kycklingmacka. Däremot var morotskakan med grädde och hallon suverän.

Tack karlsY4999AD
Omdömet skrevs 6 juli 2020 från mobil enhet

Stället är ganska mysigt, man sitter ute i, vad som känns som någons hemmaträdgård.
Känns som att varorna i ”lanthandeln” är mer för prydnad och fina flaskor. Hade hellre sett närodlat och producerat på Öland. Inte grejer från typ Frankrike utan miljötänk.
Fikat är som inget speciellt, brödet till smörgåsarna känns ”köpt”, kafeglassen är en färdig glasstrut från frysen som som lägger på lite sprutgrädde på...varför?! Saknas kärlek bakom bakverken.
Och personalen skulle nog behöva lite mer kärlek också.
Plus för trädgården. Men i övrigt inget speciellt.

Tack Ellenbe3

Resenärer som tittade på Gardby Kafe & Lanthandel tittade också på

Besökt Gardby Kafe & Lanthandel? Berätta vad du tyckte!