“Bra restaurang med bra mat.”

Ingen bild tillgänglig
Har du en bild?
Lägg till den.
Restaurang Saxtugget
Rankad som nr 16 av 21 Restauranger i Färjestaden
Omdömet skrevs 1 februari 2020

Bra restaurang med bra läge, när havet och mysig atmosfär. Har ofta live-framträdanden och prismässigt är det klart godkänt.
Bra meny med gott om val att välja mellan.

Datum för besöket: juli 2019
Tack Jimmy L
Omdömet skrevs 21 augusti 2018

SaxTugget är belägen precis bredvid Kalmarsund inne på Kronocampingen Saxnäs, Färjestaden, Öland.
När vi bodde på campingen läste vi om SaxTuggets mat och beslöt oss för att pröva. Jag gick till restaurangen på eftermiddagen och talade med ägaren om deras meny. Jag hade läst om deras wienerschnitzel och han påstod då att "det är den bästa"! Dom hade serverat 1300 wienerschnitzel denna säsongen! Vi bokade bord till kvällen och väl där serverades vi väldigt snabbt en SAGOLIK (hembankad) wienerschnitzel. Den var jättestor och hade en fantastisk god smak. Detta berodde självklart på bra råvaror och att den tillagas på plats, men också på att paneringen hade en mycket pikant smak. Vid förfrågan fick vi förklarat att paneringen levererades av en Kinesisk kock som tillsatte en hemlig, okänd kryddblandning!
Mycket gott och dessutom inte så dyrt! Man skall lyssna på rekommendationer!
Kan verkligen rekommenderas. Dom har många andra trevliga rätter på sim meny också och givetvis kan man besöka restaurangen även om man inte bor på campingen! Öppet under sommarhalvåret och under skördefesten!
Vi kommer definitivt att göra fler besök där!

Datum för besöket: augusti 2018
1  Tack Jan E

Resenärer som tittade på Restaurang Saxtugget tittade också på

Besökt Restaurang Saxtugget? Berätta vad du tyckte!