Spara
Höjdpunkter från omdömen
Jättefin anläggning med fantastisk utsikt

Härlig utställning med glaskonstnären Bertil Vallien, konstnären Ebba Johansson mm. Ligger härligt ... läs mer

Omdömet skrevs 20 augusti 2020

Stockholms län, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 67 omdömen

Omdömet skrevs 20 augusti 2020

Ligger härligt med fin utsikt från terassen, finns också ett litet café

Datum för upplevelsen: augusti 2020
3  Tack Hultgren
Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Första gången sär, men verkligen värt ett stopp om man gillar en lugn och skön tur på museum och njuta av vacker glas konst

1  Tack Levm2015
Omdömet skrevs 10 juli 2020

Ett stilrent bygge med fin utsikt mot väster och fastlandet. När vi var där stod Bertil Valliens verk i centrum, en konstnär som är en av mina absoluta favoriter. Arrangeringen av hans alster gav full rättvisa åt hans konst, tycker jag. I den nedre avdelningen visade en mera tillfällig utställning, som kanske inte berörde oss så mycket men salen som sådan var spännande. En fullödig entré- och försäljningshall gav mersmak. Hit kommer vi igen!

1  Tack karlbertilh
Omdömet skrevs 4 juli 2020

Har varit här förr men värt att se igen. Mycket fin ny utställning med Bertil V., och hans permanenta avdelning är ju otrolig. Huset i sig också mycket vackert och läget underbart.

1  Tack Lena P
Omdömet skrevs 27 november 2019

En konsthall ägnad stor konst i vår tid. En tid som annars lätt faller offer för korta intryck och snabb stimulans. Att vandra i lugnet på Vida Museum gav mig en mersmak dels för dom fascinerande konstnärerna som husas där men även att andaktsfullt låta sig fascineras, långt bort från flimrande skärmar och blixtrande nyhetsflöden. En självklar avstickare om man befinner sig i området och önskar att absorbera konst av hög skala.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
1  Tack j0hnandersm