Trip.com
Travelocity
Omdömet skrevs 16 augusti 2021

Vi bodde här precis i den veckan, som lågsäsongen började efter en intensiv sommarsäsong. Hotellet ligger på ett perfekt läge nere i hamnen med en fantastisk havsutsikt. Egentligen är läget perfekt för ett hotel att locka massor av gäster, men hotellet som någon kom på att bygga är underligt. Det första som slår en när man kommer fram är känslan av en flygplats, stora rymliga utrymmen med helt avsaknad av någon känsla av mysighet. Då vi var där när hotellbeläggningen var relativt låg, så kändes det stundtals ödsligt. Frågan som jag undrade var, vad var tanken på när man byggde hotellet, skulle gästerna vara spagäster (jo, pool finns), busslaster med pensionärer eller är det ett konferenshotell. Då man har en identitets kris, så förblir detta hotel ett menlöst hotel med frekvent dålig service och mat utan kärlek.

Rummen var hyggligt rena men relativt slitna, känslan av eftersatt underhåll kom fram lite här och där. Då hotellet inte har någon profil, vem är deras gäst; är det en familj, konferensgäst eller en busslast med turister, så blir resten därefter. Från rummet passerar man en inomhus pool där ljudet från lekande barn hörs tydligt ut på deras uteplats, restaurangdelen, tillika frukostmatsal får en att tänka på 80-talet, anonym och tråkig. Visserligen har de en restaurangdel som är relativt mysig, vetter mot hamnen, men där har man så underliga regler om när man får sitta där, så middagsgästerna kläms in i en äldre del, som är hotellets mest mörka, dystra del och tillika dansgolv...

Då hotellet har någon sorts paketlösning med övernattning med middag, så är det naturligt många som ska äta på kvällen, maten är ok men inte mer. Servicen är knapphändig, de har löst all dryckesbeställningar med att man själv får gå till baren och beställa detta, om detta är ett genomgående strategi, vet jag inte känns som deras regler ändras beroende på tiden på dygnet. Ena dagen kan man få beställa vid bordet, nästa dagen helt andra regler.... servicepersonal får knappt godkänt..

Frukosten är inget upplyftande, ganska standard gränsen till tråkig. Vad som slår mig är att frukostdelen är till ytan liten, så när det är högsäsong på hotellet, då är det garanterat kaos vid varje frukost.... tips häng på låset när de öppnar...

Så summering: Vem skulle tycka detta är bra? Jag gissar att företag med konferens eller busslast med pensionärer är de ultimata gästerna här... kanske någon barnfamilj, då de har pool men inget mer. Man får väldigt lite för det pris de begär.
I övrigt så är detta ett hotell, som gjorde noll avtryck på mig under de två nätter vi bodde där.....

Rumstips: Försök få rum med havsutsikt eller över hamnen..
1  Tack supergerman
Omdömet skrevs 7 augusti 2021

Fantastiskt läge med havet, hamnen och slottet alla inom synhåll. Helt och rent men kanske inte riktigt den standard jag väntat mig.
Saknade kyl och AC på rummet. Frukosten var högst medelmåttig och personalen hade stora problem med att fylla på i det tempo som behövdes så det var mycket köande.
Dockside restaurangen var bra men dyr.
Sammantaget inte ett prisvärt hotell.

Tack JohnB6155
Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Otroligt lyhört och inte riktigt rent, framförallt på toaletten. Kunde genom ventilationen höra grannarna prata och sjunga mm. Fin frukost med normalstort utbud och gott om platser. Fin utsikt. Svårt att hitta parkering. Nära till restauranger.

Tack OnAir798392
Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Bedagat och generellt ofräscht, vilket är otroligt synd med det fantastiska läget vid havet. Skulle med enkla medel kunna bli fint om viljan bara fanns… Känns som att man verkligen inte vill göra det fint eller mysigt - känslan är att möbler osv. får stå kvar så länge de inte ramlar ihop. Kaos på frukostbuffén, allt tog slut direkt och tog lång tid innan det fylldes på (och då kom det en liten brödkorg och 15 pannkakor som skulle räcka till ett 30-tal som stod och väntade sen flera minuter). Poolen bra (det bästa med hotellet), men omklädningsrummen etc. ofräscha med lösa kakelplattor etc. Avsaknad av krokar också - både i rummen och i duschrummen, borde vara lätt att lösa?

Tack 9elinb
Omdömet skrevs 5 augusti 2021

Utmärkt service o trevlig personal. Maten på Seaside var så god och inga problem med glutenfritt. Kvalite på både fisk och kötträtter. Bodde i 3 nätter och hade deras paket bokat. Mycket att välja på i frukost och Corona säkrat

Tack S7124AXmonicaw