Likt den tidigare recensionen är vi djupt besvikna på servicen på hotell Borgholm som var usel. Vi hade bokat den finaste sviten i två nätter med stora gourmetpaketet för att fira vår bröllopsdag. Vid ankomsten fick vi ett minst sagt svalt och informationsfattigt bemötande av receptionen, men fick veta att vårt rum inte var färdigstädat, även om incheckningstiden passerat. Och ingen ursäkt för detta från receptionen, utan vi fick bara vänta.
När vi till sist fick tillgång till sviten möttes vi av att det luktade väldigt illa på rummet. Vi öppnade fönstret och gick ut och återvände sedan, men stanken kvarstod. Vi påtalade detta för den ointresserade receptionspersonalen som då skickade upp den städansvariga och hon höll med om att något luktade illa, men visste inte vad det berodde på. Vi påtalade detta för receptionen som återigen varken bad om ursäkt eller var särskilt tillmötesgående. Efter en bra stund blev vi nedgraderade till ett annat rum. Vi hade även beställt till champagne till det tidigare rummet som blev kvar där, vilket vi också fick påminna dem om.
Vi återkopplade till receptionen att starten på vistelsen inte kändes särskilt bra, vilket de inte brydde sig ett dugg om eller bad om ursäkt för. Så vi bad då att få prata med den ansvarige, Christoffer, som till slut dök upp och hans bemötande var i klass med receptionspersonalens och hans inställning till det hela var att vi inte skulle betala för det ursprungliga rummet, utan för det andra rummet, vilket för oss var en självklarhet. Men i övrigt pratade han mest om att att detta handlade om vår förväntan på vistelsen och att han inte hade hört vad som sagts mellan oss och receptionspersonalen etc. Han var också tydlig med att någon form av ekonomisk kompensation inte var aktuell.
Vår förväntan är att mötas av en serviceminded och artig receptionspersonal som informerar och gör det bästa av vistelsen för sina gäster. Misstag händer och då ber man om ursäkt, informerar och gör sitt bästa för att kompensera upp för det. Samma sak förväntar vi oss av ägaren och här var det uppenbart att det inte fanns någon som helst känsla för att rädda upp situationen eller försöka få oss att stanna kvar, så när vi bestämde oss för att resa hem igen samma dag och skippa hela vistelsen, då kändes det som att Christoffer och hans personal tyckte att det var lika bra.