Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Globetrottern
Strängnäs, Sverige

Lyxigt och fantastisk frukost

Omdöme om Hotell Borgholm
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 18 aug. 2024från mobil enhet
Fin miljö och trevlig personal. Fantastisk frukost med fina produkter, MEN den varma maten var helt kall, vilket såklart drar ner betyget. Vi hade inte det billigaste rummet och det var fräscht och modernt med badkar, MEN att det inte fanns strykjärn på rummet, att vi fick 2 enkelsängar istället för en dubbelsäng och att en kort person inte kunde sminka eller raka sig för att förstoringsspegeln var fast monterad för högt - det drar ner betyget. Fint sänglinne och skön kudde dock.
Ser du något problem med det här omdömet?
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Christofer Johansson, ÄgareHotell Borgholm, svarade på det här omdömet
Svarade 26 aug. 2024
Tack för att du har tagit tid att ge din feedback till oss. Extra kul att du uppskattade vår frukost. Värmeplattan som den varma frukosten står på brukar hålla äggröra, grönsaker, bacon m.m varma och vi har sett över rutinerna så att den håller temperaturen framöver.
Strykjärn finns i varje korridor till rumskategori standard och classic samt steamer finns att låna i receptionen, vi ser över möjligheten att köpa in fler till samtliga rum inför framtiden. En del av våra rum har queen eller king-size med hel madrass, andra rum delbara sängar så ange gärna önskemål direkt vid bokning så försöker vi alltid att lösa det som önskas utifrån bästa förmåga. Tyvärr var förstoringsspeglarna monterade innan vi tog över hotellet men hoppas att det gick bra att se sig i den vanliga spegeln. varmt välkommen åter till oss.
Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.
Hotell i närheten
  • Hotels.com
  • Booking.com
  • ZenHotels.com
0.2 km från Hotell Borgholm
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
  • Booking.com
  • Hotels.com
  • Priceline
0.4 km från Hotell Borgholm
Kostnadsfritt wifi
Djur tillåtna
  • eDreams
  • ZenHotels.com
  • Agoda.com
1.0 km från Hotell Borgholm
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
  • Booking.com
  • Hotels.com
  • Priceline
0.4 km från Hotell Borgholm
Precis vid stranden
    0.4 km från Hotell Borgholm
    Kostnadsfritt wifi
    • Booking.com
    • Hotels.com
    • ZenHotels.com
    9.7 km från Hotell Borgholm
    Kostnadsfritt wifi
    Kostnadsfri parkering
    Drottning Victorias Vilohem
    • Booking.com
    • Hotels.com
    • eDreams
    0.9 km från Hotell Borgholm
    Kostnadsfritt wifi
    Kostnadsfri parkering
    Mycket trevligt ställe. God frukost och trevlig värdinna.
    • Vio.com
    9.6 km från Hotell Borgholm
    Kostnadsfritt wifi
    Kostnadsfri parkering
    • Hotels.com
    • Booking.com
    • Priceline
    11.5 km från Hotell Borgholm
    Kostnadsfritt wifi
    Kostnadsfri parkering
    • Priceline
    • eDreams
    • ZenHotels.com
    12.8 km från Hotell Borgholm
    Kostnadsfritt wifi
    Kostnadsfri parkering
    Visa fler hotell i Borgholm
    Omdömen (101)
    Filtrera omdömen
    101 resultat
    Medlemsbetyg
    51
    28
    10
    6
    6
    Resenärstyp
    Tid på året
    SpråkAlla språk
    Fler språk
    Medlemsbetyg
    51
    28
    10
    6
    6
    Läs vad resenärer säger:
    Valda filter
    Filtrera
    Listan uppdateras ...
    27 av 101 omdömen
    Omdömet skrevs 8 augusti 2024

    Likt den tidigare recensionen är vi djupt besvikna på servicen på hotell Borgholm som var usel. Vi hade bokat den finaste sviten i två nätter med stora gourmetpaketet för att fira vår bröllopsdag. Vid ankomsten fick vi ett minst sagt svalt och informationsfattigt bemötande av receptionen, men fick veta att vårt rum inte var färdigstädat, även om incheckningstiden passerat. Och ingen ursäkt för detta från receptionen, utan vi fick bara vänta.

    När vi till sist fick tillgång till sviten möttes vi av att det luktade väldigt illa på rummet. Vi öppnade fönstret och gick ut och återvände sedan, men stanken kvarstod. Vi påtalade detta för den ointresserade receptionspersonalen som då skickade upp den städansvariga och hon höll med om att något luktade illa, men visste inte vad det berodde på. Vi påtalade detta för receptionen som återigen varken bad om ursäkt eller var särskilt tillmötesgående. Efter en bra stund blev vi nedgraderade till ett annat rum. Vi hade även beställt till champagne till det tidigare rummet som blev kvar där, vilket vi också fick påminna dem om.

    Vi återkopplade till receptionen att starten på vistelsen inte kändes särskilt bra, vilket de inte brydde sig ett dugg om eller bad om ursäkt för. Så vi bad då att få prata med den ansvarige, Christoffer, som till slut dök upp och hans bemötande var i klass med receptionspersonalens och hans inställning till det hela var att vi inte skulle betala för det ursprungliga rummet, utan för det andra rummet, vilket för oss var en självklarhet. Men i övrigt pratade han mest om att att detta handlade om vår förväntan på vistelsen och att han inte hade hört vad som sagts mellan oss och receptionspersonalen etc. Han var också tydlig med att någon form av ekonomisk kompensation inte var aktuell.

    Vår förväntan är att mötas av en serviceminded och artig receptionspersonal som informerar och gör det bästa av vistelsen för sina gäster. Misstag händer och då ber man om ursäkt, informerar och gör sitt bästa för att kompensera upp för det. Samma sak förväntar vi oss av ägaren och här var det uppenbart att det inte fanns någon som helst känsla för att rädda upp situationen eller försöka få oss att stanna kvar, så när vi bestämde oss för att resa hem igen samma dag och skippa hela vistelsen, då kändes det som att Christoffer och hans personal tyckte att det var lika bra.

    Datum för vistelsen: augusti 2024
    Restyp: Reste som ett par
    Tack Valeria V
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Christofer Johansson, Ägare på Hotell Borgholm, svarade på det här omdömetSvarade 13 augusti 2024

    Så ledsamt att ta del av denna recension eftersom den i detalj inte är helt sanningsenlig. I första läget vid incheckning så lever vi inte upp till den servicenivå som vi ska ha utifrån att uppmärksamma alla gästers behov. En komplex situation i detta fall eftersom det inte är receptionisten som bemöter kritiken om doften på rummet då hon är iväg för att hjälpa andra gäster med bagaget, utan restaurangpersonal som råkar befinna sig i receptionen får motta kritiken om doften på rummet och som då direkt förmedlar till housekeepingansvarig som befinner sig i närheten att följa med gästen för att se vad felet är. Hon har heller inte hunnit tagit del av situationen men där och då faktiskt försöker lösa ett nytt rum trots fullbelagt hotell. Det ursäktar såklart inte att vi ska vara artiga och ursäktande i vårt bemötande men när jag i efterhand har pratat med berörd personal så blev alla stressade över att hotellet var fullbokat och lite halvt panik inte visste om vi hade ett annat rum att tillgå vilket förklarar lite av situationens uppkomst. Hotellet har en svit i den kategori som gästen bokat så en nedgradering var det enda alternativet med självklar kompensation vilket gästen direkt fick information om. Det framgår inte riktigt i denna recension där det mer låter som att vi inte hade ambition att kompensera för det. Eftersom gästen hade betalat vid incheck så fick de samtidigt information om att vi antingen kunde göra en återbetalning eller att de sparade beloppet tillgodo till kvällens middag i restaurangen eftersom vi tänkte att de säkert önskade dryck till middagen som alltid väljs och betalas på plats i restaurangen.

    Vad som orsakade doften på rummet vet vi än idag inte eftersom vi inte har tagit del av den feedbacken tidigare, inte heller från gästerna som någon timma senare checkade in på samma rum eftersom att gästen valde att lämna och vi då hyrde ut det till nya gäster. Mycket olyckligt scenario som utspelade sig i detta läget.

    Som ägare till verksamheten har jag inte tagit del av händelseförloppet innan jag sätter mig ned med gästen som är upprörd och besviken vilket är det första jag beklagar och ber om ursäkt för och förklarar att jag tar mycket allvarligt på situationen och kommer att prata med berörda personer i personalen efter vårt samtal. Jag är nu mest mån om att lyssna på gästens behov och vad den förväntar sig att vi nu gör. För mig en självklarhet att på bästa sätt försöka lösa en redan uppkommen situation.

    När vi nu uppenbart har brustit i vår serviceupplevelse och jag vill försöka gottgöra så ställer jag frågan till gästen vad de förväntar sig att jag/vi nu gör för att resten av vistelsen ska bli så bra som möjligt? Fram tills nu vilket är 45 minuter efter incheckning så har vi uppenbart inte levt upp till deras förväntningar och jag tror på att lyssna på gästen för att förstå vilket behov de har och förväntar sig som plåster på såren för en strulig incheckning. Gästen blir uppenbart provocerad över att jag ställer frågan och de väljer kort därefter då att lämna vårt samtal och jag får sen aldrig chansen att kompensera för det som skett eftersom gästen direkt väljer att checka ut med självklar full återbetalning. Någon ekonomisk kompensation har jag, som gästen beskriver det, inte tagit upp eller nekat till eftersom vi i samtalet aldrig kom dit, hade gästen när jag frågade uttryckt det så hade jag såklart sett över den möjligheten.

    Som gäst hos oss kan man alltid förvänta sig att min och min personals ambition är att skapa en så fin upplevelse som möjligt. När vi inte lever upp till det så kan man också alltid förvänta sig att jag/vi kommer att lyssna på det behov du som gäst har. Så mycket missförstånd kan undvikas genom att just kommunicera och det är resultatet av denna händelse vilket jag djupt beklagar.

    Rapportera svaret som olämpligt
    Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
    Omdömet skrevs 17 juli 2024

    Själva hotellet är ganska bra, men bemötandet är total katastrof. Vi hade en person i följet som sitter i rullstol, de har en sidoingång för de som inte kan gå i trappor, det är OK. Men den ingången var låst, man skulle ringa ett nummer, där de inte svarade, när vi tillslut kom in och jag påpekade för receptionen att vi inte kunde komma in (en Onsdag 16.00) så fick vi först ett svar att det var konstigt då telefonen låg i receptionen, vi fick ingen ursäkt eller någonting, det enda de tyckte var att det var "tråkigt" att det var stängt.
    Ja, det var tråkigt för oss som betalat över 13 000SEK för två nätter.

    Förhoppningsvis är detta en engångshändelse, och att de bemöter folk med funktionshinder bättre i vanliga fall.

    Rumstips: Res inte hit om ni har svårt att gå i trappor etc.
    Datum för vistelsen: juli 2024
    • Restyp: Reste med familjen
      • Standard
      • Läge
      • Sovkvalitet
      • Rum
      • Renlighet
      • Service
    Tack Peter S
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Christofer Johansson, Ägare på Hotell Borgholm, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2024

    Hej,

    Så olycklig tillfällighet som drabbade just er vid detta besök. Grinden till vår trädgård som också är den alternativa ingången utan trappor eftersom huvudentren har en liten trappa, är vanligen endast låst nattetid pga säkerhetsskäl. Denna dagen hade morgonpersonalen olyckligt glömt att låsa upp grinden och den förblev därför låst fram till er ankomst som då tyvärr blev som den utspelade sig vilket vi är hemskt ledsna för. Vi har nu säkerställt information och rutiner för att detta inte ska upprepas och gjort det tydligare via vår huvudentre som ligger precis bredvid grinden.

    Rapportera svaret som olämpligt
    Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
    Omdömet skrevs 26 maj 2024

    Underbar miljö med en fin örtagårdsträdgård. Frukosten hade allt man kan önska sig.
    Rummen var fina och mycket prisvärda.
    Trevlig personal som ordnade picknickkorg innan vi åkte.
    Vi åt även Afternoon Tea som var snäppet bättre än Cardierbaren på Grand Hotell.

    Rumstips: Mysig örtaträdgård där man kan äta frukosten eller fika i solen.
    Datum för vistelsen: maj 2024
    • Restyp: Reste som ett par
      • Standard
      • Läge
      • Sovkvalitet
      • Rum
      • Renlighet
      • Service
    Tack peterlD329GM
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Christofer Johansson, Ägare på Hotell Borgholm, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2024

    Tack för det fina omdömet och att ni uppskattar vårt afternoon tea så mycket. tack!

    Rapportera svaret som olämpligt
    Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
    Omdömet skrevs 24 mars 2024 från mobil enhet

    Mycket trevlig restaurang med vacker inredning. Fantastiskt god mat och service. En verklig smak upplevelse. Goda viner.Bästa frukosten jag ätit! Planerar att komma tillbaka. Fina rum, sköna sängar. Rent och fräscht. Trevlig personal.

    Datum för vistelsen: mars 2024
    Restyp: Reste som ett par
    Tack Anita J
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Christofer Johansson, Ägare på Hotell Borgholm, svarade på det här omdömetSvarade 29 juli 2024

    Så kul att läsa om ditt besök och varmt välkommen tillbaka!

    Rapportera svaret som olämpligt
    Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
    Omdömet skrevs 21 augusti 2023 från mobil enhet

    Fräscht rum, välstädat med bra sängar. Vårt rum var inredd med sittgrupp vilket var toppen. Hotellets allmänna utrymmen var så personliga och givande. Både i trädgården och i övriga utrymmen. Frukosten får 5 stjärnor. Den hade allt man kan önska sig. Ett hotell som ligger mitt i centrum och som hade allt.

    Datum för vistelsen: augusti 2023
    Restyp: Reste som ett par
    Tack Loewendahl
    Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
    Visa fler omdömen