Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 26 juli 2019

Utmärkt boende, service och mat inkl frukost i en jättefin miljö med fin inredning och känsla. Roligt med stor lokal inspiration och många öländska leverantörer av så väl råvaror som möbler och porslin. Rekommenderad varmt!

1  Tack Anna H
Anders N, Informationsansvarig på Hotel Borgholm Öland, svarade på det här omdömetSvarade 13 september 2019

Hej Anna

Mycket kul att höra att ni var nöjda med erat besök. Vi tar steg för steg framåt för att bli Sveriges bästa gastronomiska hotell.

Varmt välkommen tillbaka till oss och vackra Öland. Kanske redan den 25-29 september då det är skördefest på ön?

Omdömet skrevs 25 juli 2019 från mobil enhet

Oj... Varför har vi inte, alla dessa gånger då det är konsert i ruinen, bott här?? Helt underbart hotell med kanonläge. Då det va värmebölja på gång drog vi ner ac:n till 17 grader och sov som kungar.. Nyrenoverat, stort fint rum, trevlig personal och jättegod frukost som dessutom va lugn och härlig. Sängarna va supersköna och svalkan den där sista härliga guldkanten... Stort tack för ett superhärligt dygn!! Vi kommer garanterat tillbaka!!

Tack annacP8684AI

Hej

Tack! Vi kör på hela året ut fram tills att nyårssupen är serverad, så varmt välkommen tillbaka när det passar:)

Omdömet skrevs 20 juli 2019 från mobil enhet

Efter att besökt hotell Borgholm ett antal gånger tidigare så var vi nyfikna på hur de nya ägarna förvaltat Karin Franssons arv. Ny inredning i matsal o reception, trevligt. Rummen trevliga, speciellt de på gården som är våra favoriter. En viss förändring på gården med bland annat ett växthus. Gården var tidigare charmig o mysig, inte sämre nu men behöver nog vänja mig. Maten i matsalen var minst lika bra som tidigare o vinerna mycket goda. Mycket kompetent servering som vi också tidigare erfarit. Kan bara konstatera att Hotell Borgholm fortfarande är Kanon.

1  Tack larsjoakim
Omdömet skrevs 31 maj 2019 från mobil enhet

Så var vi här och skall ha trevligt och äta gott på den omtalade restaurangen. När vi kom till hotellet var det inte så positiv, vi beställde rum och restaurant till två par och vi fick rum på helt olika ställen i hotellet. Ok det går ju men vi hade inget wifi som utlovad....inte bra. Men sen blev det middag på restauranten och Wow.... vilket mat ..... fantastisk så detta var bra mycket bra..... hotellet medelmåttligt men restauranten/maten perfekt.

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack 420georgn
Anders N, Informationsansvarig på Hotel Borgholm Öland, svarade på det här omdömetSvarade 13 juni 2019

Hej Georg

Vill börja med att tacka för din recension. Vi har nu ökat på våra externa wififörstärkare så att hela anläggningen har fullgod wifi då vi efter er synpunkt märkte att det bara var 2 av 5 i styrka ute vid Örtagården.
Då man bokar via våra onlinekanaler styrs det inte per automatik att man hamnar bredvid varandra. Men vi har nu säkrat upp rutinerna i receptionen att vi justerar detta manuellt om det är möjligt.
Sedan blir vi såklart mycket glada att ni fick en bra upplevelse i restaurangen.
Varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 26 augusti 2018 från mobil enhet

Mycket bra hotell med fint rum och bra frukost, hade inget varmt på frukosten men väldigt bra och gott ändå. Rekommenderar en middag i resturangen då den är helt fantastisk. Helt klart värt ett besök.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack cncteknik
Anders N, Informationsansvarig på Hotel Borgholm Öland, svarade på det här omdömetSvarade 21 april 2019

Hej

Tack för ditt omdöme. Vi har nu renoverat upp hela anläggningen och har även passat på att skapa en helt ny frukostprodukt som ligger i linje med övrig gourmetmat och då självklart med varmt på frukostbuffen. Varmt välkommen tillbaka