Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 26 augusti 2018 från mobil enhet

Mycket bra hotell med fint rum och bra frukost, hade inget varmt på frukosten men väldigt bra och gott ändå. Rekommenderar en middag i resturangen då den är helt fantastisk. Helt klart värt ett besök.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack cncteknik
Anders N, Informationsansvarig på Hotel Borgholm Öland, svarade på det här omdömetSvarade 21 april 2019

Hej

Tack för ditt omdöme. Vi har nu renoverat upp hela anläggningen och har även passat på att skapa en helt ny frukostprodukt som ligger i linje med övrig gourmetmat och då självklart med varmt på frukostbuffen. Varmt välkommen tillbaka

Omdömet skrevs 31 juli 2018 från mobil enhet

Borgholms hotell är överlag ett trevligt hotell. Men frukosten på detta Gastronomiska hotell är under all kritik!! Det som serveras är bröd som legat framme sen gårdagen med några enkla pålägg som skinka i olika former och ost från storpack. Äter man inte det finns det ingenting annat. Det finns inte heller ett spår av någon varm frukost, vilket man verkligen förväntar sig när man är på ett hotell som Hotell Borgholm. Lite äggröra hade ju varit gott..

När man har betalat nästan 2000kr för en natt, tycker man att det är självklart att frukosten är därefter.

Nästa år tar vi in på Halltorpsgästgiveri istället!

2  Tack Sandravierumathias

Hej

Vi har nu efter att vi renoverat upp hela restaurangen och alla rummen även gjort ett stort omtag med frukosten. Nu ligger den helt i linje med övrig gourmetmat som vi serverar. Självklart även med varmt mat. Varmt välkommen tillbaka och avnjut det helt nya frukostkonceptet.

Omdömet skrevs 20 juli 2018

Har länge haft tankar på att åka hit.
Lugn fin atmosfär. Trevligt välkomnande.
Förbeställt deras avsmakningsmeny och eftersom vi gjort detta på andra gourmetkrogar, såg vi med spänning fram emot resultatet.
Oerhört proffsigt!
4 aptitretare på rätt plats mellan restaurangens 6 rätter.
Koncentrerat på vad Öland kan erbjuda tillsammans med godsaker från Karin Franssons berömda örtagård. Är man inte nöjd vad man får här, beror det inte på köket.
En vid bordet valde vinpaket med 6 glas, medan vi övriga nöjde oss med separata glas.
Absolut mat och vin i perfekt kombination.
Synd att paret Fransson har för avsikt att avyttra sin pärla, men en Sverigekänd krogägare i lokalen kanske var där för att ”reka” inför framtiden.
Blir det han får vi gratulera Borgholm och Öland.

Rumstips: Avsmakningsmeny
Tack Håkan W
Omdömet skrevs 20 juli 2018 från mobil enhet

Vi kom åtta personer för att fira 60-/åring, bokat 7 månader innan - men när vi kom fanns bokningen inte. Vi hade som väl var bekräftelsen som hotellet medgav att de var bundna till. Ägaren ska definitivt inte driva hotell, fullständigt oresonlig, ljög och ville skicka oss till Kalmar. En duktig receptionist löste boendet åt oss på ett bra sätt och hon ska ha mycket beröm.
Frukosten saknade varm mat vilket ett 4-stjärnigt hotell ska ha. Vi kommer inte åter till hotell Borgholm under nuvarande ägarskap, däremot om receptionisterna tar över...

4  Tack Visitor220
Anders N, Informationsansvarig på Hotel Borgholm Öland, svarade på det här omdömetSvarade 23 april 2019

Hej. Mycket tråkigt och höra att er viktiga dag inte fungerade alls så som den borde. Vi ber innerligt om ursäkt för det.
Sedan nya ägare tagit vid efter nyår har vi investerat stort i nya bokningssystem för att säkra upp att liknande aldrig inträffar. Dessutom har vi gjort en stor uppgradering av rum och restaurang samt lanserat ett nytt frukostkoncept som håller målet med övrig gourmetmat som serveras. Hoppas att vi trots allt får se dig som kund i framtiden

Omdömet skrevs 10 juli 2018

Berömda Hotell Borgholm med en stjärna guide Michelin är tyvärr ett ganska tråkigt hotell om man bortser från maten. Hotellets inredning liknar mer ett kommunalt ålderdomshem än ett trevligt hotell. Rummen är lite sterila i sin inredning och tyvärr så är belysningen nästan obefintlig. På sommaren går det an men på vintern när det mörknar vid 3-tiden vad ska gästerna läsa då, kanske inne i badrummet där det fanns ordentligt med ljus. Det var mycket snålt med flytande tvål och schampo i duschen, räckte bara till en person. Den största besvikelsen var frukosten bara kallskuret, Inget bacon, ingen äggröra, inga vita böner etc.

3  Tack Peppe-Sigtuna

Hej

Tack för ditt ärliga omdöme.
Vi har nu från 2019 gjort en total uppgradering på alla rummen, allmänna utrymmen, bar, reception, frukostmatsal, Örtagården och restaurangen. Ja nästan allt med andra ord. Tror nu helt klart att du verkligen kommer gilla det. Samt att vi nu också kan erbjuda ett helt nytt frukostkoncept, och då självklart med varm mat att välja på. Varmt välkommen tillbaka!