eDreams
FindHotel
StayForLong
Agoda.com
Omdömet skrevs 6 augusti 2021

Bodde här en natt. Gillade rummet som var mycket fräscht och välstädat. Bra läge nära Borgholms centrum. Vi hade blivit lovade en fläkt på rummet eftersom det inte fanns AC och det bara var en dörr som kunde öppnas till uteplatsen, men någon fläkt fick vi aldrig. Frukosten var ingen höjdare, fanns bara det mest basala. Vi fick många tips på sevärdheter på Öland, vilket vi uppskattade.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack 704malinb
Omdömet skrevs 2 augusti 2021 från mobil enhet

Fräscht, välkomnande, jättefin miljö, bra parkeringar med laddstolpar å gratis laddning, bra Wi-Fi, bra städning, bra men stela opersonliga rum/lgh, bra med egna terasser (dock små), bra läge (nära Borgholm men lagom off), trevlig frukost om än rätt begränsad och väldigt traditionell utbud utan mer moderna alternativ. Inte för den mer ”hälso”-inriktade eller de med ”allergier”. Laktosfritt alternativ f youghurt/mjölk var det ENDA i den riktningen (i tomma tetror..) annars identiskt med en god frukost från 80/90-talet med lite blaskig socker-apelsin- juice. Plus i kanten dock för perfekt MJUK-kokta ägg ;-)
Bästa var servicen när man skriftligt innan frågade om det fanns vattenkokare, fläkt å mindre kyl på rummet (vetandes att det nog inte gjorde det..) å de vid ankomst bara meddelade att de hade fixat allt det man frågade om, vilket de hade. Stort plus för den approachen!!
Krävs lite mer å modernare för en 5:a men jag kommer gärna tillbaks om/när boende på mellersta Öland behövs.

Datum för vistelsen: juli 2021
Restyp: Reste ensam
Tack Vesabi
Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Ett mysigt övernattningsställe i närheten av Borgholm på Öland.
Trevlig personal och fina rum i olika annex med en egen liten uteplats. Helt okej frukost serverades i huvudbyggnaden i lokal med orangeri och pool.
Nackdelen vid övernattning på sommaren är att det saknas ventilation/luftkonditionering så rummen blir ganska varma.
Rena och snygga rum med aningen hårda sängar. Pris för en natt ca. 2000kr i juli 2021.
Lite väl dyrt för den erbjudna standarden, men många boenden är för högt prissatta på Öland under sommaren.

Rumstips: Bra och gratis parkeringsmöjligheter i anslutning till boendet. Samt med möjlighet till laddning för elbilar.
Datum för vistelsen: juli 2021
Tack MrFire
Omdömet skrevs 6 juli 2021

Sökte ett lugnt boende och valde då Guntorps Herrgård. Trevlig personal med god serviceanda. Boendet består i 4 byggnader samt några få rum i huvudbyggnad. Vårt rum var trevlig med en sittgruppsdel samt en sovdel. Frukosten var jättebra. Det som var väldigt trevligt var att man hade en liten terass i anslutning till rummet. Vi hade det varmt de dagar vi var där och någon fläkt hade man inte att låna för det blev väldigt varmt i rummet, tyvärr.
Parkering var gratis. Rekommenderas

Datum för vistelsen: juni 2021
1  Tack Staffan413
Omdömet skrevs 16 maj 2021 från mobil enhet

Vi stannade över hos Guntorps Herrgard i tre nätter. Mysigt hotell lite utanför Borgholm (15 min promenad till centrum). Lugnt och fint område och ett mycket trevligt par som tog hand om gästerna. Rummet i huvudbyggnaden var lite, men väldigt charmigt och fungerade hur bra som helst. Perfekt frukost! Elladdning till bilen utan extra kostnader. Vi var mycket nöjda och kan varmt rekommendera detta fina stället.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack MLOTUABB