Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Etrip
StayForLong
Omdömet skrevs 21 juli 2021 från mobil enhet

En lätt besviken upplevelse efter tre dagar, där servicen runt middagarna var katastrofalt illa. Vi hade halvpension med två rätters middag på kvällen och trots denna förbokade mat och tid fick vi vänta orimligt länge på både bord och mat. Vi tyckte synd om den sönderstressade serveringspersonalen då det inte verkade finnas några rutiner, vilket upplevdes oproffsigt. I fick påminna om både mat och dryck vid ett flertal gånger.

Rummet luktade otroligt illa ur avloppen och våra handdukar byttes inte under dessa tre dagar vilket fick oss att känna det mer som ett vandrarhem än hotell. Städpersonalen hade med sina barn som sprang runt.

Underbara miljöer och vyer, och ett härligt ställe för att uppleva Öland! Men har mycket utvecklingspotential och behöver en tydligare servicenivå samt att inte ha så underbemannad personalstyrka.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack lepomme1
Omdömet skrevs 19 juli 2021 från mobil enhet

Gillar du flugor? Pulvermos? Och kanske varm öl eller champagne på rummet? Då ska du boka med Ekerum.

Skämt o sido. Maten var helt okej förutom att det serverades pulvermos till rödingen. Servicen vid maten var riktigt bra i övrigt förutom att vi fick vänta i 10-15 min innan kyparen kunde sätta oss till bords.

Inne på rummet så saknades det både AC/fläkt och kylskåp. Detta är völ OK på vintertid men är man där mitt i sommaren och det är 30°C i skuggan blir det lite svårt att hålla saker kallt. Skrev detta till hotellet men fick som svar att man kan köpa "Premium"-rum för att få detta... Jaha? Trodde det ingick på de flesta ställen men tydligen inte. Sen var det ca 10 flugor inne i sovrummet på natten vilket bidrog till att man bara fick ca 4 timmars sömn. En flugsmälla? Fläkt? Flugsamlare? Det fanns icke att tillgå.

Ok service i receptionen men de verkade lite vimsiga... Inte så bra koll på saker. T.ex padel var det ingen som berättade att man behövde nycklar eller kod förens vi ringde dit och frågade.

Golfen var riktigt bra. Spelade på Långe-Erik men det hade väl inte hotellet att göra med.

Har skrivit till hotellet med detta och fick bara massa ursäkter tillbaka. De svarade inte ens på min fråga angående pulvermoset. Kanske skäms för mycket.
Kommer inte boka detta igen och kan heller inte rekommendera till er andra.

Rumstips: Åk inte hit.
1  Tack 224antonr
Omdömet skrevs 19 juli 2021 från mobil enhet

Lägenheten kändes inte särskilt fräsch eller jätterolig faktiskt, tråkiga utrymmen. Där fanns ingen kyl i lägenheten heller vilket känns väldigt märkligt om man behöver kyla något?! Som svar på detta tycker hotellet man ska boka premium.. vill man verkligen betala så mycket mer för ett kylskåp?

När vi skulle äta middag på restaurangen stod vi i kö i 10 minuter bara för att få ett bord.. På middagsbordet var det god middag och efterrätt, DOCK serverades pulvermos vilket är under all kritik...

Under natten kunde vi inte sova då där var så otroligt varmt och det saknades AC och fanns ingen fläkt man kunde ta fram. Vi kunde inte heller sova på grund av alla miljoner flugor. Ingen flugsmälla fanns på rummet heller..

På morgonen när vi skulle äta frukost så var det främst så otroligt trångt, det är faktiskt fortfarande corona-tider så det känns märkligt att göra det så trångt bland buffén. Folk gick in i varandra och höll på att tappa tallrikar och glas etc..

Även på frukosten var där så förfärligt mycket flugor bland buffén. Vi har nog aldrig sett så mycket flugor i maten och det var så fruktansvärt äckligt. Vi kunde inte se några försök på lösningar till detta ens..

Vi är nöjda med golf, service och padel som fanns att boka, både singel och vanlig. Mycket mer än så var vi faktiskt inte nöjda med under vår vistelse på Ekerum. Det kändes väldigt tråkigt då vi betalat ganska mycket för en natt där. Vi är mycket besvikna på vår vistelse och kommer aldrig boka där igen...

1  Tack 250emilia_
Omdömet skrevs 18 juli 2021

Om ni är vana med att bo fint och lyxigt är comfort rummen inget att rekommendera. Det fungerar bra och är städat men inget mer. Smala enkel
sängar i små sovrum med plaststolar och bord på balkongen. Badrummet är i det äldre stuket men fungerar. Hade behövts en renovering. Läget är dock fantastiskt särskilt med solnedgången över golfbanan och havet. Vi tog middagspaketet med varmrätt och efterrätt. Gick snabbt att få in, kycklingen var okej lite smaklös men risotton var riktigt god. Efterrätten var med god. Servitrisen var ung o oerfaren, kunde inte svara på våra frågor och glömde lite små saker. Men annars trevlig.

Tack ellikad
Omdömet skrevs 11 juli 2021 från mobil enhet

Hade önskat att jag kunde ge ett bättre omdöme än vad jag kommer göra.
Då rummen är förhållandevis dyra att hyra så förväntade vi oss klart högre standard även på Comfort-rummen som är deras enklaste, som ändå beskrivs som att de fått en uppfräschning. Kändes både tråkiga och slitna.
Sängarna, kuddar osv märker man är väldigt gamla. Städningen var det sisådär med.
Rum som tidigare varit lägenheter där gammalt kök är helt igenbommat, men finns ändå kvar.
Maten i restaurangen var ok. Inget revolutionerande men ok.
Personalen var dock väldigt trevlig, både i restaurangdelen och frukosten.
Vi hade sen frukost 09:30 - vilket gjorde att det var lite sämre utbud och den plockades undan ganska snabbt efter att vi satt oss.
Fina utsikter och många möjligheter till aktivitet.
Vi kommer dock inte boka in oss här igen. Tyvärr.

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Evvke