Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 12 augusti 2020 från mobil enhet

Väldigt trevligt boende i hotellrum som är som mindre lägenheter. Dock har vissa kylskåp och andra inte, var observant på detta vid bokning. Förra året hade alla rum kylskåp så vi blev besvikna när vi kom dit. Det var viktigt för oss då vi hade personer i riskgruppen som inte gärna ville tillbringa alla måltider i restaurangen. Men serviceinriktad personal löste detta åt oss. Två familjer hade marklägenheter och det är ett stort plus om man har barn. Fantastisk utsikt. Frukosten är fin och middagarna som ingick i paketet med. Goda viner. Med tanke på Corona var det lite väl mycket folk och trängsel vid frukostbuffén, kändes lite olustigt.
Mycket fina omgivningar. Tre insällskapet spelade golf på en av de välskötta banorna. Tre fina padelbanor, varav en centercourt. Stort minus att i princip alla tider var uppbokade när vi försökte få tider. Är nämligen öppet för bokning av alla och inga tider låsta för gäster.

Tack Lill76
Omdömet skrevs 8 augusti 2020 från mobil enhet

Vi är en familj med 2 barn 7 o 9 år. Bodde i en stuga i Ekerum village. Alltså den tillhör resorten o är belägen mellan hotell o stranden.
Stugan ok, bra med tvätt o diskmaskin. Stor med 4 sovrum men inte optimalt planerad. Dåliga klädgarderober. Inga hyllor.
En fantastisk 11 manna fotbollsplan!!!!!
Nära till en bra strand- barnvänlig. Stor. Volleyboll- minigolf.
Daglivaruhandel finns. Tillhör campingen. Dyrt.
Resorten: bra restaurang o service. Bra pizza i pizzerian! Tennis o paddel banorna var också bra!
Golf kan vi inte bedöma.

1  Tack pisanodavide
Omdömet skrevs 5 augusti 2020

Vi älskar hotellet och därför smärtar det oss att ge detta omdöme. Men så är det. Vi brukar bo i Premiumrummen, för där finns en köksdel. Och just köket är bra med pentry, stort kylskåp och diskmaskin. Men att en resort som tar bra! betalt för logi och paket har så urusel mörkläggning på sina rum är en gåta. Vissa kanske vill vakna med solen klockan 04:00 på morgonen, andra vill ha det lite mörkare fram till 8. Men de små tyglapparna hotellet vill kalla mörkläggning, ger absolut inget skydd mot ljuset.
Det starka ljuset från padelbanorna lyser också in i rummen på kvällen fram till 23:15 ca. Väntetiden mellan förrätt och varmrätt var en kväll en timme. Oacceptabelt! Efteråt fick vi reda på att de glömt bort oss. dagen efter var väntetiden något bättre men ändå lång. Satsa på bättre mörkläggning, för de som vill sova längre än då solen går upp är mitt tips till hotellet.

Rumstips: Välj inte rum högst upp om du är lång och har svårt att böja dig. Rummen högst upp har snedtak men annars samma standard.
1  Tack Landala71
Omdömet skrevs 30 juli 2020

Enfaldig frukost, ok rum. Dålig information om praktikaliteter och lång väntan i receptionen/telefon. Bra golf. Fina omgivningar men helheten lämnar mer att önska.

Ingen daglig städning (som vi inte fick information om) och tar 85 kr för att barnen ska få använda poolen mellan 08-09:30. Fin restaurang och ok mat kvällstid.

2  Tack N4918UAjanel
Omdömet skrevs 10 juli 2020

Först lite allmänt om hotellet.
Det är många golfare på hotellet eftersom det är deras huvudsak men det finns även padel och tennisbanor utomhus för uthyrning.
350 kr för padel och 190 kr för tennis per timme vilket är ganska dyrt för utomhusbanor kan jag tycka.
Receptionen är inte bemannad efter 18.00 vilket är märkligt eftersom det kan uppstå ganska många frågor även på kvällarna.

Vi hade hyrt en lägenhet premium och det ingick frukost och 2-rätters på kvällen.
Det skulle även finnas ett PS3 där men det lyste med sin frånvaro.
Vi påtalade detta och tjejen i receptionen jobbade hårt med att få fram ett och lyckades till slut, en stor eloge till henne.
Lägenheten var stor och rymlig och kändes helt ok med städningen.
Sängarna var ok.

Några nackdelar med att bo längst ner var att fönsterna i sovrummen låg i markhöjd och gick inte att spärra, detta gällde för övrigt alla fönster i lägenheten.
Man kan inte ha dom öppna på nätterna eftersom det går folk precis utanför.

Badrummet var rymligt med dusch och en stor bänk med plats för necessärer.
Sämre var dåligt tryck i duschen och ingen speciellt rolig tvål som finns på vissa andra hotell.

Köket hade
kyl och frys som var riktigt fräscha
diskmaskin med diskmaskinspulver
brödrost
kaffebryggare
vattenkokare
micro
disktrasa, diskborste och diskmedel
Dock saknades det kökshandduk

Frukosten var inte märkvärdig alls, äggröran smakade inte så mycket och var vattnig, brödet varierade i kvalitet, ibland var det supergott och ibland var det torrt och tråkigt.

Allt som allt så var det en trevlig vistelse på Ekerum som vi absolut kan tänka oss att återkomma till, kanske utan halvpension så man kan utforska Ölands övriga restauranger.
Recension på Restaurang Öland kommer separat om någon är intresserad att läsa.

Rumstips: Välj rum på andra våningen eller högre om möjligt.
Tack Kai S