Omdömet skrevs 8 augusti 2020 från mobil enhet

Vi är en familj med 2 barn 7 o 9 år. Bodde i en stuga i Ekerum village. Alltså den tillhör resorten o är belägen mellan hotell o stranden.
Stugan ok, bra med tvätt o diskmaskin. Stor med 4 sovrum men inte optimalt planerad. Dåliga klädgarderober. Inga hyllor.
En fantastisk 11 manna fotbollsplan!!!!!
Nära till en bra strand- barnvänlig. Stor. Volleyboll- minigolf.
Daglivaruhandel finns. Tillhör campingen. Dyrt.
Resorten: bra restaurang o service. Bra pizza i pizzerian! Tennis o paddel banorna var också bra!
Golf kan vi inte bedöma.

1  Tack pisanodavide
Omdömet skrevs 5 augusti 2020

Vi älskar hotellet och därför smärtar det oss att ge detta omdöme. Men så är det. Vi brukar bo i Premiumrummen, för där finns en köksdel. Och just köket är bra med pentry, stort kylskåp och diskmaskin. Men att en resort som tar bra! betalt för logi och paket har så urusel mörkläggning på sina rum är en gåta. Vissa kanske vill vakna med solen klockan 04:00 på morgonen, andra vill ha det lite mörkare fram till 8. Men de små tyglapparna hotellet vill kalla mörkläggning, ger absolut inget skydd mot ljuset.
Det starka ljuset från padelbanorna lyser också in i rummen på kvällen fram till 23:15 ca. Väntetiden mellan förrätt och varmrätt var en kväll en timme. Oacceptabelt! Efteråt fick vi reda på att de glömt bort oss. dagen efter var väntetiden något bättre men ändå lång. Satsa på bättre mörkläggning, för de som vill sova längre än då solen går upp är mitt tips till hotellet.

Rumstips: Välj inte rum högst upp om du är lång och har svårt att böja dig. Rummen högst upp har snedtak men annars samma standard.
1  Tack Landala71
Omdömet skrevs 30 juli 2020

Enfaldig frukost, ok rum. Dålig information om praktikaliteter och lång väntan i receptionen/telefon. Bra golf. Fina omgivningar men helheten lämnar mer att önska.

Ingen daglig städning (som vi inte fick information om) och tar 85 kr för att barnen ska få använda poolen mellan 08-09:30. Fin restaurang och ok mat kvällstid.

2  Tack N4918UAjanel
Omdömet skrevs 10 juli 2020

Först lite allmänt om hotellet.
Det är många golfare på hotellet eftersom det är deras huvudsak men det finns även padel och tennisbanor utomhus för uthyrning.
350 kr för padel och 190 kr för tennis per timme vilket är ganska dyrt för utomhusbanor kan jag tycka.
Receptionen är inte bemannad efter 18.00 vilket är märkligt eftersom det kan uppstå ganska många frågor även på kvällarna.

Vi hade hyrt en lägenhet premium och det ingick frukost och 2-rätters på kvällen.
Det skulle även finnas ett PS3 där men det lyste med sin frånvaro.
Vi påtalade detta och tjejen i receptionen jobbade hårt med att få fram ett och lyckades till slut, en stor eloge till henne.
Lägenheten var stor och rymlig och kändes helt ok med städningen.
Sängarna var ok.

Några nackdelar med att bo längst ner var att fönsterna i sovrummen låg i markhöjd och gick inte att spärra, detta gällde för övrigt alla fönster i lägenheten.
Man kan inte ha dom öppna på nätterna eftersom det går folk precis utanför.

Badrummet var rymligt med dusch och en stor bänk med plats för necessärer.
Sämre var dåligt tryck i duschen och ingen speciellt rolig tvål som finns på vissa andra hotell.

Köket hade
kyl och frys som var riktigt fräscha
diskmaskin med diskmaskinspulver
brödrost
kaffebryggare
vattenkokare
micro
disktrasa, diskborste och diskmedel
Dock saknades det kökshandduk

Frukosten var inte märkvärdig alls, äggröran smakade inte så mycket och var vattnig, brödet varierade i kvalitet, ibland var det supergott och ibland var det torrt och tråkigt.

Allt som allt så var det en trevlig vistelse på Ekerum som vi absolut kan tänka oss att återkomma till, kanske utan halvpension så man kan utforska Ölands övriga restauranger.
Recension på Restaurang Öland kommer separat om någon är intresserad att läsa.

Rumstips: Välj rum på andra våningen eller högre om möjligt.
Tack Kai S
Omdömet skrevs 7 juli 2020

Rummet, eller snarare lägenheten var helt OK. Ljus och fräsch. Ganska dåligt internet dock.
Men service i restaurangen och incheckning var USEL.

I vårt hotellpaket ingick trerätters men inte dricka. Det hade vi inte heller räknat med. Men hon som serverade oss hade uppenbarligen inte gått kurs i hur man beter sig mot gästerna... Dessutom ingick SPA som tjejen vid incheckningen påstod var bokat till kl 14. Men man får inte checka in förrän tidigast kl 15. Vi avstod från SPA.

Hon bytte inte ut glaset mellan det vita till förrätten och det röda till varmrätten! Dessutom hade min man lite vitt kvar i sitt glas när hon hällde upp det röda i samma glas!
Pratade med min dotter när vi kom hem, hon har tidigare jobbat i restaurangbranschen. Hon sa att vi borde sagt till om vinglasen.

Varmrätten var vanlig pytt i panna men skulle enligt menyn vara biff Rydberg...
Desserten uteblev trots att vi väntade ganska länge. Till sist gick vi

Tack bo526