Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
eDreams
Agoda.com105 US$
StayForLong
Travelocity
Omdömet skrevs 10 juli 2020

Först lite allmänt om hotellet.
Det är många golfare på hotellet eftersom det är deras huvudsak men det finns även padel och tennisbanor utomhus för uthyrning.
350 kr för padel och 190 kr för tennis per timme vilket är ganska dyrt för utomhusbanor kan jag tycka.
Receptionen är inte bemannad efter 18.00 vilket är märkligt eftersom det kan uppstå ganska många frågor även på kvällarna.

Vi hade hyrt en lägenhet premium och det ingick frukost och 2-rätters på kvällen.
Det skulle även finnas ett PS3 där men det lyste med sin frånvaro.
Vi påtalade detta och tjejen i receptionen jobbade hårt med att få fram ett och lyckades till slut, en stor eloge till henne.
Lägenheten var stor och rymlig och kändes helt ok med städningen.
Sängarna var ok.

Några nackdelar med att bo längst ner var att fönsterna i sovrummen låg i markhöjd och gick inte att spärra, detta gällde för övrigt alla fönster i lägenheten.
Man kan inte ha dom öppna på nätterna eftersom det går folk precis utanför.

Badrummet var rymligt med dusch och en stor bänk med plats för necessärer.
Sämre var dåligt tryck i duschen och ingen speciellt rolig tvål som finns på vissa andra hotell.

Köket hade
kyl och frys som var riktigt fräscha
diskmaskin med diskmaskinspulver
brödrost
kaffebryggare
vattenkokare
micro
disktrasa, diskborste och diskmedel
Dock saknades det kökshandduk

Frukosten var inte märkvärdig alls, äggröran smakade inte så mycket och var vattnig, brödet varierade i kvalitet, ibland var det supergott och ibland var det torrt och tråkigt.

Allt som allt så var det en trevlig vistelse på Ekerum som vi absolut kan tänka oss att återkomma till, kanske utan halvpension så man kan utforska Ölands övriga restauranger.
Recension på Restaurang Öland kommer separat om någon är intresserad att läsa.

Rumstips: Välj rum på andra våningen eller högre om möjligt.
Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Kai S
Omdömet skrevs 7 juli 2020

Rummet, eller snarare lägenheten var helt OK. Ljus och fräsch. Ganska dåligt internet dock.
Men service i restaurangen och incheckning var USEL.

I vårt hotellpaket ingick trerätters men inte dricka. Det hade vi inte heller räknat med. Men hon som serverade oss hade uppenbarligen inte gått kurs i hur man beter sig mot gästerna... Dessutom ingick SPA som tjejen vid incheckningen påstod var bokat till kl 14. Men man får inte checka in förrän tidigast kl 15. Vi avstod från SPA.

Hon bytte inte ut glaset mellan det vita till förrätten och det röda till varmrätten! Dessutom hade min man lite vitt kvar i sitt glas när hon hällde upp det röda i samma glas!
Pratade med min dotter när vi kom hem, hon har tidigare jobbat i restaurangbranschen. Hon sa att vi borde sagt till om vinglasen.

Varmrätten var vanlig pytt i panna men skulle enligt menyn vara biff Rydberg...
Desserten uteblev trots att vi väntade ganska länge. Till sist gick vi

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack bo526
Omdömet skrevs 30 juni 2020 från mobil enhet

Vackert och fint läge med roliga banor men både boende och service saknar en hel del. Dåligt internet, igenstängt kylskåp, mjuk skumgummi kudde.
I restaurangen närmast Faulty Towers ibland. Svårt att få beställa och betala, kött finns bara i två steknivåer, vid fråga om det är krasse i maten säger servitören - Absolut inte, vilket var helt fel.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack CatharinaW
Omdömet skrevs 23 juni 2020

Schysst ställe nära både Kalmar och Borgholm men kanske mest för de som gillar golf, tennis & padel. Bra restaurang (pizzerian kanske inte håller toppklass) med mycket bra frukost. Rekommenderas, trevlig personal hade de också.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack HerrResa
Omdömet skrevs 19 juni 2020

Varit här tidigare. Nu midsommarfirande med vänner.
Som tdigare bra boende men helt oacceptabelt att man har stängt köksinredningen inklusive kylmöjlighet i en för övrigt utrustad hotell lägenhet.!
Även om det är Corona tider måste gästernas behov tillgodoses.
Vi hade beställt Champagne och snacks till rummet. När vi kom var en ambitiös snackbricka som stått i 25 graders värme helt ointressant (avocadokrämen tror jag kan har varit klart ohälsosam) Varm Champagne inte bra.

Rumstips: Högre siffror på 500 är närmare receptionen. Rummen längst upp bäst
Datum för vistelsen: juni 2020